buitenhaven bij het Sas.
Er moeten enkele miljoenen
worden besteed voor de aan
passing van de Vliet aan de Del
tawerken. Als het mogelijk zou
zijn de Vliet op kosten van de
aanpassingswerken bevaarbaar
te maken en tevens een haven
in andere vorm dan nu te ver
wezenlijken zou zijn, dan moe
ten wij die kans aangrijpen.
Dhr KOENRAADT. Ik kan
het geval niet goed overzien. Als
burgemeester en wethouders
van oordeel zijn, dat het bedrag
nuttig wordt besteed, dan kan
ik het eens zijn met het voor
stel.
VOORZ. Er zijn nog diverse
mogelijkheden. Het is dan ook
van enorm belang, dat wij aan
tonen dat zonder kostenverho
ging een oplossing voor ons
havenprobleem is te vinden.
Dhr KOENRAADT. Ik denk
dat ze zich van ons niet veel
zullen aantrekken.
Dhr HEBBERS. Uit het pro
vinciaal verslag van 1965 blijkt,
dat ons kleine haventje over
1964 zowel de Theodorushaven,
zowel als de haven van Roosen
daal voor wat het aantal sche
pen en de tonnage betreft voor
bij heeft gestreefd. Wij zitten
tussen twee grote provincieste
den en vlak bij het Schelde-
Rijnkanaal. De industriën be
slissen zelf waar zij zich zullen
vestigen. Wij moeten de moge
lijkheden ernstig laten bestu
deren en de kansen niet voorbij
laten gaan.
VOORZ. Bij het tot stand ko
men van het kanaal hebben de
bedrijven ook behoefte aan
overslagruimte. Wij zullen moe
ten aantonen dat verbetering
van onze haven het grote plan
niet in de weg zal staan.
Het voorstel wordt hierna z.h.s.
aangenomen.
40