voor de bouw van 8 garages, n.l. 4 mèt en 4 zonder pannendak. Uit dit krediet kan dan worden ge put om door ons College akkoord bevonden aanvragen te realiseren. VOORZ. Uit de besprekingen in de commisievergaderingen is geble ken, dat er enig misverstand be staat, omtrent het verstrekken van een krediet voor het bouwen van deze garages. Wij vragen u een krediet toe te staan voor de bouw van de beide soorten. Dit wil niet zeggen, dat deze nu al direkt gebouwd worden. Eerst als er om gevraagd wordt, komen we aan de realisering toe. Destijds, ongeveer 5 jaar geleden, is bij het behandelen van het geval van dhr Nieuwstadt gesteld, dat we voor alle gevallen, indien mogelijk, aan het verzoek om een garage bij een woningwetwoning te bouwen, te gemoet zouden komen. Dhr BASELIER. Zit er dan echt geen mogelijkheid in om de bouw van garages in de particuliere sec tor onder te brengen. Ik vind het maar eigenaardig, dat de gemeente autoboxen gaat verhuren. VOORZ. We willen de particuliere ondernemers zeker geen concurren tie aandoen, door verhuurder van autoboxen te worden. Vijf jaar ge leden was ik er ook geen voorstan der van. Nu echter het autobezit steeds toeneemt, moeten we er aan meewerken, dat de auto's zoveel mogelijk van de straat verdwijnen. Wij kunnen daarbij helpen door bij onze eigen woningen garages te bouwen. Dhr KOENRAADT. De verslagen van de commissies heb ik gelezen en het verbaasde mij, dat zij er zo'n drukte over maken. Een nieuwe huurder die zelf geen auto heeft, kan de garage toch onderverhuren. De auto's moeten zoveel mogelijk van de straat, dit is een algemeen belang. In de Kaaistraat en in andere stra ten staat steeds een file van auto's, 15

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1966 | | pagina 160