In Uw vergadering van 12 november 1963 vroegen wij U hiertoe 'n crediet van 18.000. Op voorstel van Uw commissie van openbare werken werd dit crediet verhoogd tot 40.000,-, om daarmee ook het resterend gedeelte van de Fabrieksdijk, nl. vanaf de weegbrug tot aan de Kade, te reconstrueren en te rioleren. Tijdens de voorbereiding de zer werken is opnieuw vanwege de N.V. C. S. M. de omlegging van de fabrieksdijk, waarvan vorig jaar werd afgezien, aan de orde gesteld, zulks vanwege het feit dat bij genoemde maat schappij belangrijke interne wijzigingen op handen zijn. Onder deze omstandigheden achten wij het niet verant woord de aanvankelijke plan nen door te zetten, temeer ook omdat 't gedeelte Kade-Krom me Elleboog van de fabrieks dijk beter is te volstaan met een summiere reconstructie. De re den hiervan is, dat bij de aanleg van een intergemeentelijke persleiding voor de centrale af voer van het afvalwater of - als deze persleiding niet tot stand komt - bij de bouw van 'n rioolzuiveringsinstallatie bij het gemaal aan de Noordvest, het thans naar de haven lopen de stamriool via dit gedeelte van de Fabrieksdijk zal moeten worden geleid. Resumerend stellen wij U voor het hier ter sprake zijnde werk thans als volgt uit te voe ren Kade-weegbrug leggen van 'n klein riool t.b.v. de afwatering en herstraten en aanpassen van het wegdek. Weegbrug-Kr. Elleboogweg dek uitvullen en daarna aan brengen van een slijtlaag. Kr. Elleboog-Bunzinjgvalga ten uitvullen en afwerken met 30

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1964 | | pagina 92