In Uw vergadering van 12
november 1963 vroegen wij U
hiertoe 'n crediet van 18.000.
Op voorstel van Uw commissie
van openbare werken werd dit
crediet verhoogd tot 40.000,-,
om daarmee ook het resterend
gedeelte van de Fabrieksdijk,
nl. vanaf de weegbrug tot aan
de Kade, te reconstrueren en te
rioleren.
Tijdens de voorbereiding de
zer werken is opnieuw vanwege
de N.V. C. S. M. de omlegging
van de fabrieksdijk, waarvan
vorig jaar werd afgezien, aan
de orde gesteld, zulks vanwege
het feit dat bij genoemde maat
schappij belangrijke interne
wijzigingen op handen zijn.
Onder deze omstandigheden
achten wij het niet verant
woord de aanvankelijke plan
nen door te zetten, temeer ook
omdat 't gedeelte Kade-Krom
me Elleboog van de fabrieks
dijk beter is te volstaan met een
summiere reconstructie. De re
den hiervan is, dat bij de aanleg
van een intergemeentelijke
persleiding voor de centrale af
voer van het afvalwater of -
als deze persleiding niet tot
stand komt - bij de bouw van
'n rioolzuiveringsinstallatie bij
het gemaal aan de Noordvest,
het thans naar de haven lopen
de stamriool via dit gedeelte
van de Fabrieksdijk zal moeten
worden geleid.
Resumerend stellen wij U
voor het hier ter sprake zijnde
werk thans als volgt uit te voe
ren
Kade-weegbrug leggen van 'n
klein riool t.b.v. de afwatering
en herstraten en aanpassen van
het wegdek.
Weegbrug-Kr. Elleboogweg
dek uitvullen en daarna aan
brengen van een slijtlaag.
Kr. Elleboog-Bunzinjgvalga
ten uitvullen en afwerken met
30