1000 emmers kunnen worden geladen, waarbij normaal grof vuil als huisvuil kan worden be schouwd. De capaciteit van de huidige wagen is 12 m3 los huis vuil of 400 emmers).» De voordelen van dit systeem vuilniswagen zijn dus duidelijk. Wanneer daarnaast de thans in gebruik zijnde wagen een goede revisiebeurt krijgt en daarna in reserve wordt gehouden, zal aan de hiervoor onder a t/m c ge noemde factoren worden vol daan. De kosten van een dege lijke revisie, met o.a. algehele vernieuwing, van de achterlader worden geraamd op 10.000, waartegenover staat, dat deze wagen uiteraard in reserve- dienst weer voor een 5 jaar goede diensten zal kunnen be wijzen. De kosten van een nieuwe wagen worden onzerzijds ge raamd op f 58.000,t.w. 22.000,voor het chassis c.a. (diesel) en 36.000,voor de vuilniswagen-opbouw met breek/persinstallatie incl. mon tage en toebehoren. Het wagenpark bij gemeente werken bestaat vornamelijk uit DAF-chassis. Gezien de goede ervaringen met DAF, speciaal ook het DAF-chassis onder de huidige roltrommel, ligt het o.i. voor de hand om, ook al om wille van de uniformiteit, weer een DAF-chassis te kiezen. Wat betreft de opbouw zal door ons nog een keuze worden gedaan uit de op de markt zijn de fabrikaten. De totale kosten belopen dus 68.000,Gezien de gebleken levensduur van de huidige wa gen en het feit, dat de aanwe zigheid van een reserve-wagen de levensduur ten goede komt, achten wij een gemiddelde af schrijvingstermijn van 8 jaar de meest juiste, zodat jaarlijks 20

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1964 | | pagina 82