8 tor onder de meest ongunstige omstandigheden zijn werk moet doen. De tijd, die beschikbaar is voor onderhoud en herstel, is beslist onvoldoende. Dit klemt te meer, omdat de ouderdoms gebreken zich meer en meer doen gelden. In dit verband ver melden wij b.v., dat de zoge naamde „achterlader" nog nooit is vernieuwd, terwijl het vol gens de fabrikant noodzakelijk en ook normaal is, dat deze achterlader na* vijf jaar wordt vervangen. Door de zeer ongunstige om standigheden op de belt heeft ook de rol-constructie zodanig geleden, dat door ontzetting van draaiende delen, het „rollen" steeds moeilijker en gevaarlij ker wordt. Gelet op het meer dan volle werkprogramma van de roltrommelauto is het duide lijk, dat b.v. één lekke band of een ander klein mankement het gehele schema van de reini gingsdienst in de war stuurt en het nodig maakt om in zo'n ge val een andere wagen (een open wagen) in te schakelen. Wat dat betekent voor een dienst, die in feite toch al overbelast is, is duidelijk. Daarbij komen dan nog de steeds terugkomende bezwaren van de zgn. inhaaldagen na feestdagen, als het rijschema moet worden gewijzigd, terwijl ook de nu nog bestaande nood zaak om de dienst ook op zater dagvoormiddagen te laten func tioneren steeds moeilijker wordt. Uit dit ales blijkt, dat op de kortst mogelijke termijn een nieuwe vuilniswagen zal moe ten worden aangeschaft. Behalve de genoemde ouder domsgebreken van de huidige wagen, welke door het hieron der onder 4 genoemd, nog wor den versneld, zijn de hierna te ia

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1964 | | pagina 80