8
tor onder de meest ongunstige
omstandigheden zijn werk moet
doen. De tijd, die beschikbaar is
voor onderhoud en herstel, is
beslist onvoldoende. Dit klemt
te meer, omdat de ouderdoms
gebreken zich meer en meer
doen gelden. In dit verband ver
melden wij b.v., dat de zoge
naamde „achterlader" nog nooit
is vernieuwd, terwijl het vol
gens de fabrikant noodzakelijk
en ook normaal is, dat deze
achterlader na* vijf jaar wordt
vervangen.
Door de zeer ongunstige om
standigheden op de belt heeft
ook de rol-constructie zodanig
geleden, dat door ontzetting van
draaiende delen, het „rollen"
steeds moeilijker en gevaarlij
ker wordt. Gelet op het meer
dan volle werkprogramma van
de roltrommelauto is het duide
lijk, dat b.v. één lekke band of
een ander klein mankement het
gehele schema van de reini
gingsdienst in de war stuurt en
het nodig maakt om in zo'n ge
val een andere wagen (een open
wagen) in te schakelen. Wat dat
betekent voor een dienst, die in
feite toch al overbelast is, is
duidelijk.
Daarbij komen dan nog de
steeds terugkomende bezwaren
van de zgn. inhaaldagen na
feestdagen, als het rijschema
moet worden gewijzigd, terwijl
ook de nu nog bestaande nood
zaak om de dienst ook op zater
dagvoormiddagen te laten func
tioneren steeds moeilijker
wordt.
Uit dit ales blijkt, dat op de
kortst mogelijke termijn een
nieuwe vuilniswagen zal moe
ten worden aangeschaft.
Behalve de genoemde ouder
domsgebreken van de huidige
wagen, welke door het hieron
der onder 4 genoemd, nog wor
den versneld, zijn de hierna te
ia