hebben, om bepaalde begrippen bij te kunnen brengen. Maar we mogen blij zijn, als we de meest noodzakelijke leermiddelen kunnen aanschaffen. Artikel 101 houdt toch in; uit gaven voor leermiddelen in de ruimste zin des woords. Wat wordt er dan verstaan onder ruimste'? Dacht u dat het een overdadige luxe zou zijn, als men zou hebben: een filmtoe stel met strips, projector, ma quette en schriften voor ver keer, stempels voor aardrijks kunde, materiaal voor natuur kunde, tekenen, geschiedenis, rekenen, handenarbeid enz.? Om over een bandrecorder of duplicator nog maar niet te spreken. Als er een vertegen woordiger komt, wordt hij aan de deur al afgescheept omdat er geen geld is! Ik moet toegeven, en daar zijn dankbaar voor, dat artikel 72 erg soepel toegepast is, maar ook dit is in de toekomst niet meer mogelijk, zoals ik in de stukken heb gelezen. De inspec- trice schrijft dat de wettelijke de schoolhoofden ontzettend normen streng in acht zullen worden genomen. Als we 75 zouden halen zitten we nog maar aan het landelijk gemid delde. Maar ik wil niet onrede lijk zijn en me vastbijten aan 't bedrag van 75, maar toch zag ik graag, ondanks dat 2 grote scholen er van mee zullen pro fiteren, dat 't bedrag van f 62,50 verhoogd wordt tot f 67,50. Ik hoop, dat de Raad hiermede ak koord wil gaan. Veghel heeft verhoogd met 20, Gilze Rijen met 12,- en Geertruidenberg met f 13,-. Dhr HOENDERVANGERS. Ik heb een tweetal begrotingen bekeken, waarbij mij is geble ken, dat de ene net niet aan 75,- komt en de andere aan 22

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1964 | | pagina 316