hebben, om bepaalde begrippen
bij te kunnen brengen. Maar we
mogen blij zijn, als we de meest
noodzakelijke leermiddelen
kunnen aanschaffen.
Artikel 101 houdt toch in; uit
gaven voor leermiddelen in de
ruimste zin des woords. Wat
wordt er dan verstaan onder
ruimste'? Dacht u dat het een
overdadige luxe zou zijn, als
men zou hebben: een filmtoe
stel met strips, projector, ma
quette en schriften voor ver
keer, stempels voor aardrijks
kunde, materiaal voor natuur
kunde, tekenen, geschiedenis,
rekenen, handenarbeid enz.?
Om over een bandrecorder of
duplicator nog maar niet te
spreken. Als er een vertegen
woordiger komt, wordt hij aan
de deur al afgescheept omdat er
geen geld is!
Ik moet toegeven, en daar zijn
dankbaar voor, dat artikel 72
erg soepel toegepast is, maar
ook dit is in de toekomst niet
meer mogelijk, zoals ik in de
stukken heb gelezen. De inspec-
trice schrijft dat de wettelijke
de schoolhoofden ontzettend
normen streng in acht zullen
worden genomen. Als we 75
zouden halen zitten we nog
maar aan het landelijk gemid
delde. Maar ik wil niet onrede
lijk zijn en me vastbijten aan 't
bedrag van 75, maar toch zag
ik graag, ondanks dat 2 grote
scholen er van mee zullen pro
fiteren, dat 't bedrag van f 62,50
verhoogd wordt tot f 67,50. Ik
hoop, dat de Raad hiermede ak
koord wil gaan. Veghel heeft
verhoogd met 20, Gilze Rijen
met 12,- en Geertruidenberg
met f 13,-.
Dhr HOENDERVANGERS.
Ik heb een tweetal begrotingen
bekeken, waarbij mij is geble
ken, dat de ene net niet aan
75,- komt en de andere aan
22