W.E.B. van onze contactraads man dhr C. W. Hoendervangers. Dhr VOGELAAR. Met inte resse heb ik het verslag over deze kwestie in het Brabants Nieuwsblad gelezen, waarbij ik tot mijn leedwezen heb gecon stateerd, dat niet eenmaal Steenbergen wordt genoemd. Met dhr Hoendervangers hoop ik echter, dat ook voor Steen bergen nog wat bereikt zal kun nen worden. VOORZ. De W.E.B. heeft Steenbergen niet verwaarloosd, omdat wij niet van belang zou den zijn, maar omdat niemand inziet, hoe wij er bij betrokken kunnen worden. Het is dus on macht. Tegen één feit heb ik ge protesteerd. Elk gebied zal niet kunnen profiteren, maar het is niet te accepteren, dat een streek of plaats achtergesteld wordt ten bate van anderen. Ik denk met name aan de stelling dat reconstructie van de Vliet achterwege kan blijven. Ik heb gevraagd voor Steenbergen nog eens een bespreking te houden over de Benedenvliet. Wij maken ons namelijk onge rust, dat we op die manier onze haven gaan verliezen. Dhr HERBERS. Als we de statistieken raadplegen, dan blijkt daaruit, dat de tonnage aan- en afvoer voor Steenber gen en Roosendaal gelijk zijn. Ik vraag mij af, welke belangen een rol spelen om Roosendaal te protegeren en Steenbergen te discrimineren met een gelijke aan- en afvoer per schip, gelijke fabrieken e.d. Bij de infra structuur houdt men geen reke ning met onze gemeente. Wan neer we het wegenplan bekij ken, dan blijkt, dat doortrek king van rijksweg 18 naar rijks weg 17 eerst na 1980 zal plaats hebben. Reeds in 1958 werden woningen onteigend in Oud- 39

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1964 | | pagina 101