W.E.B. van onze contactraads
man dhr C. W. Hoendervangers.
Dhr VOGELAAR. Met inte
resse heb ik het verslag over
deze kwestie in het Brabants
Nieuwsblad gelezen, waarbij ik
tot mijn leedwezen heb gecon
stateerd, dat niet eenmaal
Steenbergen wordt genoemd.
Met dhr Hoendervangers hoop
ik echter, dat ook voor Steen
bergen nog wat bereikt zal kun
nen worden.
VOORZ. De W.E.B. heeft
Steenbergen niet verwaarloosd,
omdat wij niet van belang zou
den zijn, maar omdat niemand
inziet, hoe wij er bij betrokken
kunnen worden. Het is dus on
macht. Tegen één feit heb ik ge
protesteerd. Elk gebied zal niet
kunnen profiteren, maar het is
niet te accepteren, dat een
streek of plaats achtergesteld
wordt ten bate van anderen. Ik
denk met name aan de stelling
dat reconstructie van de Vliet
achterwege kan blijven. Ik heb
gevraagd voor Steenbergen nog
eens een bespreking te houden
over de Benedenvliet.
Wij maken ons namelijk onge
rust, dat we op die manier onze
haven gaan verliezen.
Dhr HERBERS. Als we de
statistieken raadplegen, dan
blijkt daaruit, dat de tonnage
aan- en afvoer voor Steenber
gen en Roosendaal gelijk zijn. Ik
vraag mij af, welke belangen
een rol spelen om Roosendaal te
protegeren en Steenbergen te
discrimineren met een gelijke
aan- en afvoer per schip, gelijke
fabrieken e.d. Bij de infra
structuur houdt men geen reke
ning met onze gemeente. Wan
neer we het wegenplan bekij
ken, dan blijkt, dat doortrek
king van rijksweg 18 naar rijks
weg 17 eerst na 1980 zal plaats
hebben. Reeds in 1958 werden
woningen onteigend in Oud-
39