m
ten. Deze platen zijn de laatste
jaren gesprongen en gedeelte
lijk in het water geschoven. De
brokstukken vormen obstakels
voor de schepen en vorig jaar
mei is daardoor schade ontstaan
aan een de haven aandoend
schip. Het ligt nu in de bedoe
ling het talud opnieuw te be
kleden met profielstenen met
daarover een gewapend-beton-
balk, die verankerd wordt met
ankerplaten. In deze zelfde ha-
venwand zal het talud over een
breedte van vijf meter worden
vervangen door een betonnen
steiger om laden en lossen te
vergemakkelijken.
Op deze manier is de haven-
wand weer in goede conditie.
In het plan is tevens begrepen
de reconstructie van het ter
rein langs de haven.
Dit terrein ligt er momenteel
zeer onooglijk bij, terwijl het
juist een der belangrijkste pun
ten van de stad is. Bij deze re
constructie wordt het haven
terrein herstraat met gebruik
making van de bestaande kei
bestrating en nieuwe beton-
klinkerkeien in sierverband. 't
Urinoir op de kop van de ha
ven 'wordt overgeplaatst naar
naast de weegbrug van de NCB
terwijl langs de kop van de ha
ven de weg wordt gemaakt naai
de noorzijde van de haven. De
ze weg wordt middels een keer-
wand gescheiden van het meer
oostelijk gelegen terreingedeel
te, zulks om het optredende
hoogteverschil op te vangen.
Over dit oostelijke terreinge
deelte wordt de uitmonding
van de Fabrieksdijk 20 m in
westelijke richting verlegd. De
gevaarlijke verkeerssituatie bij
hotel Aarden, waar de Fa
brieksdijk met weinig uitzicht
uitkomt op een drukke weg
voor doorgaand verkeer, wordt
28