m ten. Deze platen zijn de laatste jaren gesprongen en gedeelte lijk in het water geschoven. De brokstukken vormen obstakels voor de schepen en vorig jaar mei is daardoor schade ontstaan aan een de haven aandoend schip. Het ligt nu in de bedoe ling het talud opnieuw te be kleden met profielstenen met daarover een gewapend-beton- balk, die verankerd wordt met ankerplaten. In deze zelfde ha- venwand zal het talud over een breedte van vijf meter worden vervangen door een betonnen steiger om laden en lossen te vergemakkelijken. Op deze manier is de haven- wand weer in goede conditie. In het plan is tevens begrepen de reconstructie van het ter rein langs de haven. Dit terrein ligt er momenteel zeer onooglijk bij, terwijl het juist een der belangrijkste pun ten van de stad is. Bij deze re constructie wordt het haven terrein herstraat met gebruik making van de bestaande kei bestrating en nieuwe beton- klinkerkeien in sierverband. 't Urinoir op de kop van de ha ven 'wordt overgeplaatst naar naast de weegbrug van de NCB terwijl langs de kop van de ha ven de weg wordt gemaakt naai de noorzijde van de haven. De ze weg wordt middels een keer- wand gescheiden van het meer oostelijk gelegen terreingedeel te, zulks om het optredende hoogteverschil op te vangen. Over dit oostelijke terreinge deelte wordt de uitmonding van de Fabrieksdijk 20 m in westelijke richting verlegd. De gevaarlijke verkeerssituatie bij hotel Aarden, waar de Fa brieksdijk met weinig uitzicht uitkomt op een drukke weg voor doorgaand verkeer, wordt 28

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1963 | | pagina 76