en het kantoor van de N.V.
C.S.M. is zeer onoverzichtelijk
en uitermate gevaarlijk. Bo
vendien heeft de verspreide
ligging der stopplaatsen tot ge
volg, dat vele malen per dag
groepen mensen het drukste
punt in de stad moeten over
steken om van de ene bus in de
andere over te stappen.
Wij hebben ons beraden over
de uit deze situatie voortvloei
ende gevolgen en zijn tot de
conclusie gekomen, na gepleegd
overleg met onze stedebouw-
kundige adviseur, dat de beste
oplossing is de aanleg van een
centraal busstation aan de
Burgemeester van Loonstraat.
Dit is het enige punt, waar
voor dit doel voldoende ruimte
is, terwijl bovendien de ligging
zeer centraal is. Het ligt nl in
de bedoeling om t.z.t., wanneer
de Van Gaverenlaan zal zijn
doorgetrokken, de N.V. B.B.A.
te verzoeken de bussen naar en
van Bergen op Zoom te leiden
via Molenweg (halte bij café
de Fles) Van Gaverenlaan
en dan zo naar het nieuwe bus
station, dus niet over de Bur
gemeester van Loonstraat. De
halte bij café De Fles zal zeker
voorzien in de behoefte van de
bewoners van de zuidelijke
wijken en de bezoekers van de
twee daar dan gelegen streek
scholen, t.w. de LTS en de
Huishoudschool.
Het nieuwe busstation kan
worden gesitueerd tussen de
Nic. Peckstraat en garage van
Bergen op het daar gelegen
parkeerterrein. Van de daar
achterliggende boomgaard is
slechts een klein gedeelte nodig,
t.w. 300 m2. Deze grond is
onverpacht in eigendom der
gemeente. De kosten van aan
koop, pachtvrijmaken, beschrij
ven en taxatie hebben 10,-
per m2 bedragen, zodat bedoeld
2f