en het kantoor van de N.V. C.S.M. is zeer onoverzichtelijk en uitermate gevaarlijk. Bo vendien heeft de verspreide ligging der stopplaatsen tot ge volg, dat vele malen per dag groepen mensen het drukste punt in de stad moeten over steken om van de ene bus in de andere over te stappen. Wij hebben ons beraden over de uit deze situatie voortvloei ende gevolgen en zijn tot de conclusie gekomen, na gepleegd overleg met onze stedebouw- kundige adviseur, dat de beste oplossing is de aanleg van een centraal busstation aan de Burgemeester van Loonstraat. Dit is het enige punt, waar voor dit doel voldoende ruimte is, terwijl bovendien de ligging zeer centraal is. Het ligt nl in de bedoeling om t.z.t., wanneer de Van Gaverenlaan zal zijn doorgetrokken, de N.V. B.B.A. te verzoeken de bussen naar en van Bergen op Zoom te leiden via Molenweg (halte bij café de Fles) Van Gaverenlaan en dan zo naar het nieuwe bus station, dus niet over de Bur gemeester van Loonstraat. De halte bij café De Fles zal zeker voorzien in de behoefte van de bewoners van de zuidelijke wijken en de bezoekers van de twee daar dan gelegen streek scholen, t.w. de LTS en de Huishoudschool. Het nieuwe busstation kan worden gesitueerd tussen de Nic. Peckstraat en garage van Bergen op het daar gelegen parkeerterrein. Van de daar achterliggende boomgaard is slechts een klein gedeelte nodig, t.w. 300 m2. Deze grond is onverpacht in eigendom der gemeente. De kosten van aan koop, pachtvrijmaken, beschrij ven en taxatie hebben 10,- per m2 bedragen, zodat bedoeld 2f

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1963 | | pagina 72