m""
tuatie zal dan o.i. ook een fac
tor dienen te zijn bij de kosten
verdeling.
Dhr v. d. HOEF. Het voor
stel op zich is zeker prijzens
waardig. De kostenverdeling
vind ik echter wel eigenaardig.
Er doen 12 gemeenten mee, en
wij moeten 1/4 van de kosten
dragen.
VOORZ. Deze verdeling ligt
voor ons inderdaad aan de zwa
re kant. We moeten hier echter
twee fasen onderscheiden. De
eerste opzet om mee te doen aan
het plan, waarbij als sleutel
voor de kosten wordt gehan
teerd het aantal inwoners. Als
tweede fase moet worden ge
zien de uitvoering van het plan,
waarbij voor de kostenverde
ling rekening zal moeten wor
den gehouden met het belang,
dat elke gemeente er bij heeft.
Dhr VOGELAAR. Bij mij
rijst dezelfde vraag als bij dhr
v. d. Hoef en bovendien wat is
de bedoeling van dit plan. Wat
gaan die heren precies opzetten.
VOORZ. Voor de samenwer
kende gemeenten zullen alle
voorzieningen worden gecoör
dineerd welke voor een streek
nodig zijn. Het door de twee
deskundigen opgesteld plan zal
richting geven aan het wegen
plan, de agrarische sector, de
bouw van bejaardentehuizen,
ziekenhuizen, recreatiemoge
lijkheden, enz. Wel hebben we
ons afgevraagd, of onze ge
meente nauw bij de uit te voe
ren werken betrokken zal zijn.
Wij menen dat wij met onze
naar het noorden gerichte agra
rische belangen bij het komen
de overleg zeker betrokken die
nen te worden.
Dhr HERBERS. Uit uw be
toog merk ik, dat veel toch nog
wel een vraagteken is. Het valt
op dat Bruinisse de meest wes
telijke en Steenbergen de meest
16