'n wegenverbeteringsplan syste matisch tot uitvoering te bren gen. In hoofdzaak zal deze we genverbetering worden uitge voerd met z.g. C.D. subsidie. Aangezien de wachttijd hier voor niet onaanzienlijk is en toekenning gedeeltelijk in 1962 en gedeeltelijk in 1963 tot de waarschijnlijkheden behoort, achten wij het gewenst die we gen, welke hetzij door het niet- agrarische karakter, hetzij door het niet kunnen voldoen aan de eisen, gesteld voor C.D.-subsi- die (o.a. wegbreedte) niet voor subsidiëring in aanmerking ko men, te plaatsen in de eerste phase van het verbeteringsplan en in 1961 uit te voeren. Deze wegen omvatten de na volgende. a. BOOMDIJK. De Boomdijk is een bestaande keiweg van 4 m. breedte en een lengte van 3.280 m., waarnaast een rijwielpad van grind ligt. Door de slechte toestand waar in de keiweg zich bevindt wordt door auto's en tractoren veel op het grindpad gereden. Het ge volg hiervan is, dat dit rijwiel pad voortdurend wordt stukge reden. Oorspronkelijk hadden wij ons gedacht alleen het rij wielpad te verharden met ge- bitumeerd zandgrint, maar ge zien de hoge kosten f 32.000) en het feit, dat daardoor toch nog geen afdoende oplossing werd verkregen, achten wij het beter op de bestaande keiweg een deklaag aan te brengen en het rijwielpad buiten gebruik te stellen. Aan dit rijwielpad be staat n.l. geen behoefte meer, wanneer de hoofdrijbaan een gesloten wegdek heeft. De kos ten van deze voorziening wor den begroot op f 91.000,Een specificatie ligt ter inzage. b. Holderbergsedijk (gedeelte) en Wildenhoekstraat 31

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1961 | | pagina 30