'n wegenverbeteringsplan syste
matisch tot uitvoering te bren
gen. In hoofdzaak zal deze we
genverbetering worden uitge
voerd met z.g. C.D. subsidie.
Aangezien de wachttijd hier
voor niet onaanzienlijk is en
toekenning gedeeltelijk in 1962
en gedeeltelijk in 1963 tot de
waarschijnlijkheden behoort,
achten wij het gewenst die we
gen, welke hetzij door het niet-
agrarische karakter, hetzij door
het niet kunnen voldoen aan de
eisen, gesteld voor C.D.-subsi-
die (o.a. wegbreedte) niet voor
subsidiëring in aanmerking ko
men, te plaatsen in de eerste
phase van het verbeteringsplan
en in 1961 uit te voeren.
Deze wegen omvatten de na
volgende.
a. BOOMDIJK.
De Boomdijk is een bestaande
keiweg van 4 m. breedte en een
lengte van 3.280 m., waarnaast
een rijwielpad van grind ligt.
Door de slechte toestand waar
in de keiweg zich bevindt wordt
door auto's en tractoren veel op
het grindpad gereden. Het ge
volg hiervan is, dat dit rijwiel
pad voortdurend wordt stukge
reden. Oorspronkelijk hadden
wij ons gedacht alleen het rij
wielpad te verharden met ge-
bitumeerd zandgrint, maar ge
zien de hoge kosten f 32.000)
en het feit, dat daardoor toch
nog geen afdoende oplossing
werd verkregen, achten wij het
beter op de bestaande keiweg
een deklaag aan te brengen en
het rijwielpad buiten gebruik te
stellen. Aan dit rijwielpad be
staat n.l. geen behoefte meer,
wanneer de hoofdrijbaan een
gesloten wegdek heeft. De kos
ten van deze voorziening wor
den begroot op f 91.000,Een
specificatie ligt ter inzage.
b. Holderbergsedijk (gedeelte)
en Wildenhoekstraat
31