morgen te vervangen door de
woensdagmiddag, terwijl, zo dit
wel mogelijk zou zijn, dan voor
het onderhoud geen tijd meer
overblijft.
Het ligt nu in ons voornemen
om de route van zaterdagmor
gen op vrijdagmiddag te laten
maken met een gewone vracht
wagen. Dat dit alleen als tijde
lijke oplossing aanvaardbaar is
zal u duidelijk zijn, wanneer u
deze vorm van belading al eens
hebt teekeken.
Teneinde tot een definitieve
regeling te komen is het nood
zakelijk dat overgegaan wordt
tot aanschaffing Van een twee
de roltrommelwagen. Deze zal
ongetwijfeld niet onmiddellijk
vol bezet zijn, maar in ieder ge
val wordt dan een vlotte afvoer
van huisvuil gegarandeerd. De
aanwezigheid van een tweede
wagen heeft nog andere voorde
len, n.l.
a. de gebruiksduur van de
thans in bedrijf zijnde wa
gen zal er zonder twijfel door
worden verlengd, omdat die
dan niet meer constant op
de weg behoeft te zijn
b. indien de ene thans aanwezi
ge wagen wegens reparatie
e.d. uitvalt, behoeft niet te
worden teruggevallen op een
of andere primitieve bela-
dingswijze, zoals nu het ge
val is;
c. er ontstaat ruimte voor uit
breiding der route, eventu
eel in samenwerking met an
dere gemeenten.
De thans in gebruik zijnde
wagen is in 1957 aangeschaft.
Er rekening mee houdend dat
voor een nieuwe roltrommel een
levertijd geldt van minstens één
jaar (zeer vele gemeenten heb
ben wagens in bestelling i.v.m.
de invoering van de 5-daagse
werkweek) zal de oude wagen
dus dan 6 jaar meegaan. Bij een
31