morgen te vervangen door de woensdagmiddag, terwijl, zo dit wel mogelijk zou zijn, dan voor het onderhoud geen tijd meer overblijft. Het ligt nu in ons voornemen om de route van zaterdagmor gen op vrijdagmiddag te laten maken met een gewone vracht wagen. Dat dit alleen als tijde lijke oplossing aanvaardbaar is zal u duidelijk zijn, wanneer u deze vorm van belading al eens hebt teekeken. Teneinde tot een definitieve regeling te komen is het nood zakelijk dat overgegaan wordt tot aanschaffing Van een twee de roltrommelwagen. Deze zal ongetwijfeld niet onmiddellijk vol bezet zijn, maar in ieder ge val wordt dan een vlotte afvoer van huisvuil gegarandeerd. De aanwezigheid van een tweede wagen heeft nog andere voorde len, n.l. a. de gebruiksduur van de thans in bedrijf zijnde wa gen zal er zonder twijfel door worden verlengd, omdat die dan niet meer constant op de weg behoeft te zijn b. indien de ene thans aanwezi ge wagen wegens reparatie e.d. uitvalt, behoeft niet te worden teruggevallen op een of andere primitieve bela- dingswijze, zoals nu het ge val is; c. er ontstaat ruimte voor uit breiding der route, eventu eel in samenwerking met an dere gemeenten. De thans in gebruik zijnde wagen is in 1957 aangeschaft. Er rekening mee houdend dat voor een nieuwe roltrommel een levertijd geldt van minstens één jaar (zeer vele gemeenten heb ben wagens in bestelling i.v.m. de invoering van de 5-daagse werkweek) zal de oude wagen dus dan 6 jaar meegaan. Bij een 31

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1961 | | pagina 157