een voordeel. De ervaring die
we nu al hebben opgedaan met
een particulier bureau is wel
van dien aard, dat ik het zo mag
stellen.
Dhr GILDEN. Met belangstel
ling heb ik deze beraadslaging
en discussie gevolgd. Bij Uw
voorganger was het precies an
dersom. Toen behoefden we er
niet tegen aan te gaan liggen. Ik
zit al 18 jaar in de raad en heb
verschillend' jaren ook achter
Uw tafel gezeten maar het was
toen precies andersom dan nu.
Dhr HERBERS. Uw betoog
zou misschien voor 100% juist
zijn, voorzitter, als we in Am
sterdam of Rotterdam waren.
Maar U vergeet dat er wel enig
verschil is of een groot flatge
bouwencomplex in Amsterdam
moet worden gebouwd dan wel
een simpele 18 woningwetwo
ningen hier in Steenbergen,
waar wij genoegen mee moeten
nemen. Dat moeten we zelf kun
nen en kunnen we ook.
VOORZ. Het feit blijft be
staan, dat bepaalde functies in
één hand zijn, die niet in een
hand horen. Splits de bevoegd
heden en geef de opdracht waar
zulks mogelijk is. Wij willen de
middenstand inschakelen maar
ook het vrije beroep. Nogmaals:
mijn standpunt wordt in eerste
instantie door principiële rede
nen betaald.
Dhr HERBERS. Neem nu 'ns
Everaers v.d. Berg. Ik meen v.d.
Berg is architect, de firma voert
zelf de plannen uit en houdt ook
het toezicht.
VOORZ. Van den Berg is niet
de architect voor de 66 wonin
gen. Daarover zouden wij U
meer kunnen vertellen maar wij
achten het hier niet de plaats
dit te doen.
Dhr JANSEN. En zelfs al zou
v.d. Berg wel de plannen ont
werpen, dan blijft altijd onze
54