meentelij ke huisvuilophaal-
dienst. De levensduur van een
vrachtauto bij zulk intensief ge
bruik is normaal op 8 a 9 jaar te
stellen, waardoor het begrijpe
lijk is, dat bedoelde auto thans
totaal versleten is.
De chassis is ontwricht, de
remzuigers zijn lek, terwijl de
carrosserie volkomen is doorge
roest.
De fabriek is intussen opge
heven, zodat het niet meer mo
gelijk is de vereiste onderdelen
te vernieuwen. Bijgevolg zijn de
verschillende herstellingen ver
richt met restanten uit de dump
of sloperij betrokken, daar in de
handel niets meer voorradig
was. Doch de hierdoor ontstane
differentiatie van merk, type of
kwaliteit van dit vervangings
materiaal heeft veroorzaakt, dat
momenteel de auto niet meer
bestuurbaar is en een gevaar
voor de chauffeur en de weg be
tekent. Zo liggen o.a. de voor
banden vanwege een te korte
vooras, die door een nabijko
mend type werd vervangen, 20
cm. buiten het rijspoor. Hier
door kan de auto bezwaarlijk bij
bepaalde afstanden op de ver-
keersbaan blijven en is dus nog
maar voor korte ritten binnen
de kom der gemeente (bijvoor
beeld voor de kolkenzuiger)
bruikbaar.
Bij eventuele controle van de
verkeerspolitie valt te verwach
ten, dat de auto buiten gebruik
zal moeten worden genomen.
Darom stellen wij U voor tot
aankoop van een nieuwe be
drijfsauto bestaande uit een
DAF-truck frontbesturing met
100 P.K. dieselmotor, wielbasis
4,06 m., afstand achterkant ca
bine tot hart achteras 3,23 m.
breedte gemeten over de ban
den van de achteras 2,18 m.
Op deze truck aan te brengen
een NET AM driezijdige hydrau-
37