meentelij ke huisvuilophaal- dienst. De levensduur van een vrachtauto bij zulk intensief ge bruik is normaal op 8 a 9 jaar te stellen, waardoor het begrijpe lijk is, dat bedoelde auto thans totaal versleten is. De chassis is ontwricht, de remzuigers zijn lek, terwijl de carrosserie volkomen is doorge roest. De fabriek is intussen opge heven, zodat het niet meer mo gelijk is de vereiste onderdelen te vernieuwen. Bijgevolg zijn de verschillende herstellingen ver richt met restanten uit de dump of sloperij betrokken, daar in de handel niets meer voorradig was. Doch de hierdoor ontstane differentiatie van merk, type of kwaliteit van dit vervangings materiaal heeft veroorzaakt, dat momenteel de auto niet meer bestuurbaar is en een gevaar voor de chauffeur en de weg be tekent. Zo liggen o.a. de voor banden vanwege een te korte vooras, die door een nabijko mend type werd vervangen, 20 cm. buiten het rijspoor. Hier door kan de auto bezwaarlijk bij bepaalde afstanden op de ver- keersbaan blijven en is dus nog maar voor korte ritten binnen de kom der gemeente (bijvoor beeld voor de kolkenzuiger) bruikbaar. Bij eventuele controle van de verkeerspolitie valt te verwach ten, dat de auto buiten gebruik zal moeten worden genomen. Darom stellen wij U voor tot aankoop van een nieuwe be drijfsauto bestaande uit een DAF-truck frontbesturing met 100 P.K. dieselmotor, wielbasis 4,06 m., afstand achterkant ca bine tot hart achteras 3,23 m. breedte gemeten over de ban den van de achteras 2,18 m. Op deze truck aan te brengen een NET AM driezijdige hydrau- 37

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1959 | | pagina 453