toir (1.50 m). Groenstrook, noor delijke rijbaan en trottoir, tesa- men 12,50 meter breed, komen zodoende te liggen achter de huidige perceelsscheiding en dienen dus over de gehele per ceelsbreedte, zijnde 42,50 m., te worden teruggekocht. De noor delijke rijbaan is breder gedacht dan de zuidelijke vanwege het feit, dat het bietenvervoer van de noordelijke rijbaan gebruik maakt en niet van de zuidelijke. Door de gedachte constructie wordt ook de bottle-neck in de gebruikelijke verkeersomleiding bij versperring van KaaistraaU en/of Grote Kerkstraat, t.w. het café De Vier Winden, veel over zichtelijker en daardoor minder gevaarlijk. Amovering van be doeld café wordt daardoor min der urgent. Aan de zijde van de Fabrieks- dijk biedt de intussen gedempte sloot langs de oostzijde van die weg voldoende ruimte voor wegverbreding. De huidige situ atie daar ter plaatse is 4 m. wegbreedte en 1.35 m. trottoir; de toekomst wordt als volgt ge dacht: 6 m. wegbreedte, 1,50 m. trottoir en 2 m. berm. De meer dere behoefte beloopt dus 5,50 m. gemeten vanuit de trottoir band, n.l. 2 m. voor de weg, 1,50 m. voor het trottoir en 2 m. voor de berm. Aangezien het be staande trottoir berm de gedempte sloot breder is, wordt voorgesteld de meerdere breed te over te dragen aan het Hoog heemraadschap. Eveneens aan het Hoogheemraadschap over gedragen kan worden de zich aan de noordzijde van het ver kochte perceel bevindende sloot. Bij de verkoop van het pand West-Dam nr 1 is mede overge dragen de verharde toegangs weg ten oosten van genoemd pand. Nu deze toegangsweg van betekenis is geworden voor het 32

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1959 | | pagina 404