toir (1.50 m). Groenstrook, noor
delijke rijbaan en trottoir, tesa-
men 12,50 meter breed, komen
zodoende te liggen achter de
huidige perceelsscheiding en
dienen dus over de gehele per
ceelsbreedte, zijnde 42,50 m., te
worden teruggekocht. De noor
delijke rijbaan is breder gedacht
dan de zuidelijke vanwege het
feit, dat het bietenvervoer van
de noordelijke rijbaan gebruik
maakt en niet van de zuidelijke.
Door de gedachte constructie
wordt ook de bottle-neck in de
gebruikelijke verkeersomleiding
bij versperring van KaaistraaU
en/of Grote Kerkstraat, t.w. het
café De Vier Winden, veel over
zichtelijker en daardoor minder
gevaarlijk. Amovering van be
doeld café wordt daardoor min
der urgent.
Aan de zijde van de Fabrieks-
dijk biedt de intussen gedempte
sloot langs de oostzijde van die
weg voldoende ruimte voor
wegverbreding. De huidige situ
atie daar ter plaatse is 4 m.
wegbreedte en 1.35 m. trottoir;
de toekomst wordt als volgt ge
dacht: 6 m. wegbreedte, 1,50 m.
trottoir en 2 m. berm. De meer
dere behoefte beloopt dus 5,50
m. gemeten vanuit de trottoir
band, n.l. 2 m. voor de weg, 1,50
m. voor het trottoir en 2 m. voor
de berm. Aangezien het be
staande trottoir berm de
gedempte sloot breder is, wordt
voorgesteld de meerdere breed
te over te dragen aan het Hoog
heemraadschap. Eveneens aan
het Hoogheemraadschap over
gedragen kan worden de zich
aan de noordzijde van het ver
kochte perceel bevindende sloot.
Bij de verkoop van het pand
West-Dam nr 1 is mede overge
dragen de verharde toegangs
weg ten oosten van genoemd
pand. Nu deze toegangsweg van
betekenis is geworden voor het
32