ding en/of verbetering, langs da West-Dam en de Fabrieksdijk stroken grond, ter breedte van maximaal 15 meter en tot een oppervlakte van maximaal 1500 m2 terug te kopen tegen een prijs van f 0,50 per m2, waarbij de kosten van verplaatsing van afrasteringen voor rekening van de gemeente komen. In verband met het feit dat genoemd Hoogheemraadschap voor de tuinaanleg bij haar kan toor de nieuwe scheidslijn dient te kennen is een plan ontworpen voor 'n nieuwe verkeerssituatie ter plaatse, welke tegelijk met de reconstructie van de West- Dam en de Kromme Elleboog zal moeten worden gerealiseerd. Naast het verkrijgen van een betere verkeerssituatie is bij de gevonden oplossing gestreefd naar het behoud van de zich ter plaatse bevindende fraaie bo mengroep. Beide doelstellingen zijn bereikt kunnen worden door de projectie van een dub bele rijbaan, nu aanvangend bij de woning van de heer J. Iriks, maar later door te trekken tot aan de r.k. kerk, waarbij de zui delijke rijbaan nagenoeg de be staande weg volgt, terwijl de noordelijke rijbaan geleid wordt ten noorden van bedoelde bo mengroep, dus door de huidige tuin van het pand West-Dam nr 1. Door het maken van een ver keersleider op de hoek Kromme Elleboog - West-Dam wordt een voor het verkeer niet hinderlij ke verkeersstrook voor garage de Ron gevormd. Een dwarsdoorsnede vanaf ga rage de Ron naar de tuin van West-Dam nr 1 geeft zodoende het volgende beeld: trottoir (bestaand) - parkeer- strook (breed 3,50 a 4 m.) zuide lijke rijbaan (5 m.) groenstrook met bestaande bomen (5 m.) - noordelijke rijbaan (6 m.) - trot- 31

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1959 | | pagina 403