ding en/of verbetering, langs da
West-Dam en de Fabrieksdijk
stroken grond, ter breedte van
maximaal 15 meter en tot een
oppervlakte van maximaal 1500
m2 terug te kopen tegen een
prijs van f 0,50 per m2, waarbij
de kosten van verplaatsing van
afrasteringen voor rekening van
de gemeente komen.
In verband met het feit dat
genoemd Hoogheemraadschap
voor de tuinaanleg bij haar kan
toor de nieuwe scheidslijn dient
te kennen is een plan ontworpen
voor 'n nieuwe verkeerssituatie
ter plaatse, welke tegelijk met
de reconstructie van de West-
Dam en de Kromme Elleboog
zal moeten worden gerealiseerd.
Naast het verkrijgen van een
betere verkeerssituatie is bij de
gevonden oplossing gestreefd
naar het behoud van de zich ter
plaatse bevindende fraaie bo
mengroep. Beide doelstellingen
zijn bereikt kunnen worden
door de projectie van een dub
bele rijbaan, nu aanvangend bij
de woning van de heer J. Iriks,
maar later door te trekken tot
aan de r.k. kerk, waarbij de zui
delijke rijbaan nagenoeg de be
staande weg volgt, terwijl de
noordelijke rijbaan geleid wordt
ten noorden van bedoelde bo
mengroep, dus door de huidige
tuin van het pand West-Dam nr
1. Door het maken van een ver
keersleider op de hoek Kromme
Elleboog - West-Dam wordt een
voor het verkeer niet hinderlij
ke verkeersstrook voor garage
de Ron gevormd.
Een dwarsdoorsnede vanaf ga
rage de Ron naar de tuin van
West-Dam nr 1 geeft zodoende
het volgende beeld:
trottoir (bestaand) - parkeer-
strook (breed 3,50 a 4 m.) zuide
lijke rijbaan (5 m.) groenstrook
met bestaande bomen (5 m.) -
noordelijke rijbaan (6 m.) - trot-
31