Daar hebben we veel ruimte. VOORZ. Dan missen we de lijn naar Nieuw Vossmeer. Ook de B.B.A., welke in deze een woordje kan meespreken, zal m.i. de voorkeur geven aan het tweede plan. Dhr KOENRAADT. Ik vind de Kade voor vertrek en aankomst van de bussen beter geschikt. Is hier echter wel voldoende ruim te en komt hierdoor de verdere uitbreiding van de haven niet in gevaar? VOORZ. Inderdaad is dit ook een van onze motieven geweest. Voor verbetering van de haven moeten we armslag hebben en .het is zuiver uit utiliteitsover wegingen, dat de plannen her zien werden. We hebben 'n riant punt rond hotel van Tilburg ge dacht. Dhr GILDEN. Op het nieuwe ierrein levert het in- en uitrij den van de bussen langs een drukke verkeersweg gevaar op. En hoe denken de hotelhouders van Tilburg en Aarden er over? Dhr HERBERS. Ik moet zeg gen, dat ik de argumenten van het dagelijks bestuur en de heer Koenraadt niet steekhoudend vind. Het speelt geen rol de ha ven - goudviskommetje - enkele tientallen meters terug te bren gen. Ik heb met dit plan een ri ante entree voor ogen. VOORZ. Een busstation kan ik moeilijk zien als stadsver- fraaiing.Van die goudvissenkom willen we toch altijd nog trach ten een haven te maken. Dhr HERBERS. Waarom moe ten wij ons toch altijd aan de planologische dienst onderwer pen. Er zijn nog andere facetten b.v. ouden van dagen die naar het ziekenhuis moeten. De win kelstraten zijn verder van de bushalte enz. 25

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1959 | | pagina 266