ook de bestaande kom in dat op
zicht geen mogelijkheden biedt.
Wij hebben de door Oerlemans
geuite bezwaren terdege over
wogen en geplaatst tegen de
achtergrond van de verwachte
verkeersontwikkeling vanuit de
nieuw geplande woonwijken in
het zuidelijk deel van de kom.
Wij zijn - in overeenstemming
met onze stedebouwkundige -
daarbij tot de conclusie geko
men dat - waar een in westelijke
richting uitbreidend plan Zuid
planologisch de voorkeur ver
dient - de Burgemeester van
Loonstraat hoofdtoevoerweg is
en zal blijven voor de woonker
nen in plan Zuid, dat daarnaast
het streekverkeer zal worden
opgevangen door de nieuwe
rondwegen, welke zijn gepland
en dat zodoende de verkeersin
tensiteit in de van Gaverenlaan
niet zodanig hoog zal oplopen
dat tot aan de Kaaistraat een
dubbele rijbaan nodig zal zijn.
Gezien deze verwachting achten
wij het verantwoord U voor te
stellen de westelijke rijbaan
van af de Nic. Peckstraat tot aan
de Kaaistraat te laten vervallen
en dit gedeelte te handhaven in
de Stedebouwkundige kom, zo
als tot nu toe het geval was.
Op die manier wordt, zonder
het plan in de grondslagen aan
te tasten, aan het bezwaar van
de heer Oerlemans tegemoet ge
komen.
Na in het vorenstaande een
standpunt te hebben ingeno
men t.a.v. de ingediende be
zwaarschriften menen wij er
goed aan te doen enkele mar
kante punten uit het wijzigings-
ontwerp te memoreren en in het
kort toe te lichten:
a. voor plan Zuid I (tussen Oud-
landsestraat en Franseweg) is
een geheel nieuwe opzet ge-
21