ook de bestaande kom in dat op zicht geen mogelijkheden biedt. Wij hebben de door Oerlemans geuite bezwaren terdege over wogen en geplaatst tegen de achtergrond van de verwachte verkeersontwikkeling vanuit de nieuw geplande woonwijken in het zuidelijk deel van de kom. Wij zijn - in overeenstemming met onze stedebouwkundige - daarbij tot de conclusie geko men dat - waar een in westelijke richting uitbreidend plan Zuid planologisch de voorkeur ver dient - de Burgemeester van Loonstraat hoofdtoevoerweg is en zal blijven voor de woonker nen in plan Zuid, dat daarnaast het streekverkeer zal worden opgevangen door de nieuwe rondwegen, welke zijn gepland en dat zodoende de verkeersin tensiteit in de van Gaverenlaan niet zodanig hoog zal oplopen dat tot aan de Kaaistraat een dubbele rijbaan nodig zal zijn. Gezien deze verwachting achten wij het verantwoord U voor te stellen de westelijke rijbaan van af de Nic. Peckstraat tot aan de Kaaistraat te laten vervallen en dit gedeelte te handhaven in de Stedebouwkundige kom, zo als tot nu toe het geval was. Op die manier wordt, zonder het plan in de grondslagen aan te tasten, aan het bezwaar van de heer Oerlemans tegemoet ge komen. Na in het vorenstaande een standpunt te hebben ingeno men t.a.v. de ingediende be zwaarschriften menen wij er goed aan te doen enkele mar kante punten uit het wijzigings- ontwerp te memoreren en in het kort toe te lichten: a. voor plan Zuid I (tussen Oud- landsestraat en Franseweg) is een geheel nieuwe opzet ge- 21

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1959 | | pagina 262