30 van een roltrommelwagen voor de reinigingsdienst is reeds gesugge reerd, dat contact zou worden ge zocht met omliggende gemeenten teneinde een meer intensief gebruik van de nieuwe roltrommelwagen te verkrijgen. Uit onze stappen in deze richting is voortgevloeid, dat de gemeente Dinteloord en P rinsenland ons heeft gevraagd onder welke voorwaarden voor die gemeente gebruik kan wor den gemaakt van ons materieel. Hierbij is dan uitgegaan van de ge dachte, dat te Dinteloord tweemaal per week het huisvuil zal worden opgehaald. Door de gemeente Steen bergen wordt hiertoe roltrommel wagen met chauffeur ter beschik king gesteld: het overige personeel wordt geleverd door de gemeente Dinteloord c.a. Wat betreft de kosten, deze zul len worden verrekend op kostprijs basis. Hierbij wordt uitgegaan van een vast bedrag van 5400.per jaar voor rente en afschrijving 1000.voor onderhoud, 800. voor diesel-olie en 4500.wegens loonkosten chauffeur. Voor de be rekening van dag- en uurprijs wordt het aantal wettige gebruiksdagen per jaar gesteeld op 280 Als de gemeenteraad van Dintel oord c.a. en u bewilligen in deze re geling, zal een onderhandse over eenkomst tussen de beide gemeenten worden aangegaan, regelende de hiervoor omschreven dienstenverle ning. De werkelijk noodzakelijk geble ken werktijden voor het ophalen van huisvuil te Dinteloord zullen, aan de hand van de practijk worden beoor deeld. De aan te gane overeenkomst zal en looptijd krijgen van 5 jaar, doch met deze restrictie, dat ook tij dens de looptijd dezer overeenkomst algemeen geldende loon- en prijs- correcties (b.v. in de kosten van de olie) in acht zullen worden geno men. Dit geldt uiteraard niet voor rente en afschrijving. Hoewel de practijk zal moeten uitwijzen hoeveel tijd nodig is voor

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1957 | | pagina 59