luchtvaart, scheepvaart of spoor wegverkeer niet zouden worden geduld. Overigens nam het aan tal verzoeken, dat de KNAC van de zijde der leden, zowel als van gemeentelijke- en provin ciale instanties in verband met door haar wenselijk geachte op lossingen van verkeersproblemen ontving, in aanzienlijke mate toe. De vraagstukken ten aanzien van het veilig verkeer hebben steeds de grootste be langstelling van de KNAC, ge tuige o.m. haar in de herfst en wintermaanden gevoerde actie voor een, betere zichtbaarheid in donker van de achterzijde van alle soorten voertuigen, die aan het verkeer deelnemen. Verder zijn naast vele voorstellen ten aanzien van de overwegbeveili ging ook op het gebied van de verkeerswetgeving tal van wen sen door de KNAC kenbaar ge maakt o.a. om een door de over heid uit te geven, voor het pu bliek werkelijk leesbare officiële wegcode samen te stellen. Op de technische dienst van de KNAC werd in belangrijk grotere mate dan tot dusverre een be roep gedaan voor het doen van expertises, taxaties, arbritages en technisch onderzoek. Uit mijn uiteenzetting blijkt duidelijk dat de KNAC zeker niet in de voor naamste plaats een sportorgani satie is, hoewel zij ook in dit opzicht actief werkzaam is o.a. door het organiseren van snel heidswedstrijden op het circuit van Zandvoort, een heuvelkiim in Zuid-Limburg en een herfst- tocht. Om al deze redenen blijf ik evenals vorige maal voorstan der van de f 40.- subsidie, een last die de gemeente gemakkelijk kan dragen. VOORZ. Gehoord dit boeiend betoog zijn B. en W. bereid ten aanzien van de subsidie aanvrage gunstig te adviseren. dhr, GABREELS. Wat de heer Herbers zegt is wel zo, maar 16

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1956 | | pagina 46