luchtvaart, scheepvaart of spoor
wegverkeer niet zouden worden
geduld. Overigens nam het aan
tal verzoeken, dat de KNAC van
de zijde der leden, zowel als
van gemeentelijke- en provin
ciale instanties in verband met
door haar wenselijk geachte op
lossingen van verkeersproblemen
ontving, in aanzienlijke mate toe.
De vraagstukken ten aanzien
van het veilig verkeer
hebben steeds de grootste be
langstelling van de KNAC, ge
tuige o.m. haar in de herfst en
wintermaanden gevoerde actie
voor een, betere zichtbaarheid in
donker van de achterzijde van
alle soorten voertuigen, die aan
het verkeer deelnemen. Verder
zijn naast vele voorstellen ten
aanzien van de overwegbeveili
ging ook op het gebied van de
verkeerswetgeving tal van wen
sen door de KNAC kenbaar ge
maakt o.a. om een door de over
heid uit te geven, voor het pu
bliek werkelijk leesbare officiële
wegcode samen te stellen. Op
de technische dienst van de
KNAC werd in belangrijk grotere
mate dan tot dusverre een be
roep gedaan voor het doen van
expertises, taxaties, arbritages en
technisch onderzoek. Uit mijn
uiteenzetting blijkt duidelijk dat
de KNAC zeker niet in de voor
naamste plaats een sportorgani
satie is, hoewel zij ook in dit
opzicht actief werkzaam is o.a.
door het organiseren van snel
heidswedstrijden op het circuit
van Zandvoort, een heuvelkiim
in Zuid-Limburg en een herfst-
tocht. Om al deze redenen blijf
ik evenals vorige maal voorstan
der van de f 40.- subsidie, een
last die de gemeente gemakkelijk
kan dragen.
VOORZ. Gehoord dit boeiend
betoog zijn B. en W. bereid ten
aanzien van de subsidie aanvrage
gunstig te adviseren.
dhr, GABREELS. Wat de heer
Herbers zegt is wel zo, maar
16