interessant moet worden geacht.
Indien er een Schel die - Rij n verbin -
ding komt, of een e.v- Diiratel-Vliet
verbinding, is da®, de grond langs
ons haventje nog wel zo aan
trekkelijk?
Ik ben in deze kwestie diet al
te best thuis, maar ik vraag me
af of er in onze gemieeinit© dan
geen andere gronden in ©en veel
gunstiger omstandigheid komen,
voor industrievestiging,, da® juiist
deze smalle strook.
ftls, straks andere grond vrij
komt is deze dure grond niets
meer waard.
VOORZ, Juist door een Delta
plan of een Dinhel-tyerbiinidiing!
wordt het terrein langs de ha
ven aantrekkelijker,
dhr. DE JONG. Is het dan niet.
zo dat door een DinM-Vl'iet-tvfór-
binding de komende :grond©n rond
om de Vliet b.v. in d© omgeving
van de Vlasfabriek gunstiger bo
men te liggen,
VOORZ,. Maar het is de vraag
of dit terrein zal worden aange
wezen ials industrie berr©i|n. Dat
zal naar alle waarschijnlijkheid
niet het geval zijn. Met een
scheepwerf-ondernemiing zijn on
derhandeling©® gevoerd over ter
rein aan de have®. Hieruit bleek
toch wel dat bepaalde industrieën
interesse hebben voor deze grond.
dhr. DE JONG- Welnu acht U
de uitgaven van f30000 voor dit
terrein dus volledig verantwoord?
VOORZ,. Dat i s een wiss©! op
de toekomst. Er blijft natuurlijk
risico. Hier is bezwaarlijk enige
garantie te geven.
dhr. HERBERS. de heer de
Jong vraagt zo op de man af
wat U denkt, maar in het voorstel
wordt reeds gesproken over geien
zeker risico". Ik loop voor de
I.P.C. niet erg warm, en ik mean
dat look bij het college geen vol
ledig enthousiasme aanwezig is,
Maar ik wil het voorstel zij
het met enige aarzeling W©1
steunen.
30