interessant moet worden geacht. Indien er een Schel die - Rij n verbin - ding komt, of een e.v- Diiratel-Vliet verbinding, is da®, de grond langs ons haventje nog wel zo aan trekkelijk? Ik ben in deze kwestie diet al te best thuis, maar ik vraag me af of er in onze gemieeinit© dan geen andere gronden in ©en veel gunstiger omstandigheid komen, voor industrievestiging,, da® juiist deze smalle strook. ftls, straks andere grond vrij komt is deze dure grond niets meer waard. VOORZ, Juist door een Delta plan of een Dinhel-tyerbiinidiing! wordt het terrein langs de ha ven aantrekkelijker, dhr. DE JONG. Is het dan niet. zo dat door een DinM-Vl'iet-tvfór- binding de komende :grond©n rond om de Vliet b.v. in d© omgeving van de Vlasfabriek gunstiger bo men te liggen, VOORZ,. Maar het is de vraag of dit terrein zal worden aange wezen ials industrie berr©i|n. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid niet het geval zijn. Met een scheepwerf-ondernemiing zijn on derhandeling©® gevoerd over ter rein aan de have®. Hieruit bleek toch wel dat bepaalde industrieën interesse hebben voor deze grond. dhr. DE JONG- Welnu acht U de uitgaven van f30000 voor dit terrein dus volledig verantwoord? VOORZ,. Dat i s een wiss©! op de toekomst. Er blijft natuurlijk risico. Hier is bezwaarlijk enige garantie te geven. dhr. HERBERS. de heer de Jong vraagt zo op de man af wat U denkt, maar in het voorstel wordt reeds gesproken over geien zeker risico". Ik loop voor de I.P.C. niet erg warm, en ik mean dat look bij het college geen vol ledig enthousiasme aanwezig is, Maar ik wil het voorstel zij het met enige aarzeling W©1 steunen. 30

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1955 | | pagina 33