f#Z W.B. een houten ien idus gemakke lijk te verplaatsen verkeersheuvel aan die Kade is geplaatst. Ge vreesd wordt dat de voorbarig ge plaatste heuvel groot gevaar zal opleveren, mede in verband met het talud van de fabrieksdijk ca het te brede trottoir bij hotel Aarden. Antwoord: Het maken van hou ten mallen voor een vluchtheuvel is vrij kostbaar, terwijl trottoir banden even goed zijn. De vlucht heuvel voldoet zeer goed voor alle verkeer, ook voor de fabrieks dijk. E®n proef is genomen in tegenwoordigheid van de Groeps commandant der rijkspolitie, die eveneens tot de conclusie geko men is. De vorm was afgestemd op deugdelijk advies- Alleen de plaats was een punt van bespre king. De plaats is wel te ver schuiven. Zo de heuvel nu ligt, lijkt geschikt» dhr. MARIJNISSEN. Ik kan de duurte van een houten verkeers heuvel niiet beamen. Met wat oude balken was dat geenszins duur geweest. Ook het advies kan na 1 uur gebruik van d!e vlucht heuvel, toen er bovendien weinig verkeer was niet kundig en gedegen geweest zijn; mijn mede commissieleden kunnen dat beves tigen. Van een behoorlijke voor bereiding en juiste voorlichting kan hier bezwaarlijk worden ge sproken. Het parkeerverbod had direct uitgebreid moeten worden voor het weggedeelte van Ver meulen tot Aarden. Daar staande auto's belemmeren het uitzicht. Lange wagens kunnen die heuvel niet goedschiks passeren; de recti ter achterwielen gaan over het trottoir. Het fabrieksdijkta.lud is niet voldoende gekenmerkt, waar door gevaar voor afglijden aan wezig is. dhr. JACOBS. Het js er nu veel gevaarlijker dan ooit te vo ren. liet trottoir bij Aarden moet smaller worden. i 21

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1954 | | pagina 203