f#Z
W.B. een houten ien idus gemakke
lijk te verplaatsen verkeersheuvel
aan die Kade is geplaatst. Ge
vreesd wordt dat de voorbarig ge
plaatste heuvel groot gevaar zal
opleveren, mede in verband met
het talud van de fabrieksdijk ca
het te brede trottoir bij hotel
Aarden.
Antwoord: Het maken van hou
ten mallen voor een vluchtheuvel
is vrij kostbaar, terwijl trottoir
banden even goed zijn. De vlucht
heuvel voldoet zeer goed voor
alle verkeer, ook voor de fabrieks
dijk. E®n proef is genomen in
tegenwoordigheid van de Groeps
commandant der rijkspolitie, die
eveneens tot de conclusie geko
men is.
De vorm was afgestemd op
deugdelijk advies- Alleen de
plaats was een punt van bespre
king. De plaats is wel te ver
schuiven. Zo de heuvel nu ligt,
lijkt geschikt»
dhr. MARIJNISSEN. Ik kan de
duurte van een houten verkeers
heuvel niiet beamen. Met wat oude
balken was dat geenszins duur
geweest. Ook het advies kan
na 1 uur gebruik van d!e vlucht
heuvel, toen er bovendien weinig
verkeer was niet kundig en
gedegen geweest zijn; mijn mede
commissieleden kunnen dat beves
tigen. Van een behoorlijke voor
bereiding en juiste voorlichting
kan hier bezwaarlijk worden ge
sproken. Het parkeerverbod had
direct uitgebreid moeten worden
voor het weggedeelte van Ver
meulen tot Aarden. Daar staande
auto's belemmeren het uitzicht.
Lange wagens kunnen die heuvel
niet goedschiks passeren; de recti
ter achterwielen gaan over het
trottoir. Het fabrieksdijkta.lud is
niet voldoende gekenmerkt, waar
door gevaar voor afglijden aan
wezig is.
dhr. JACOBS. Het js er nu
veel gevaarlijker dan ooit te vo
ren. liet trottoir bij Aarden moet
smaller worden. i
21