zó
bereidheid tot verkoop tegen agra
grarische waarde niet aanwezig
is. Het hiervoor genoemde be
drag ad f 84.000 dient derhajljvie
niet volledig op rekening van de
woningbouw te komen, omdat a
de Noordzijde van de Eerste Bout
weg nog geen gemeente eigendom
is eti vermoedelijk ook niet zal
worden, althans niet tegen de nor
male prijs van niet-bebouwde
grond, omdat deze grond needs
is gelegen aan een bestaande weg.
Eenzelfde situatie zal zich vermoe
delijk straks voordoen bij 't bouw-
rijpmaken van de omgeving Mo
lenweg—Oud land.
b) in de begroting tevens is op
genomen de verbreding van die
verbindingsweg tussen Lange weg
en Sporlferrein. Nu voor de rio-
leringaanieg het opbreken van de
ze weg noodzakelijk is, achten
wij het het meest efficient, indi n
deze thans meteen op de in h;t
uitbreidingsplan geplande breedte
wordt gebracht. De hiervoor ge
noemde gevallen dienen dus apart
Ie worden bezien.
De overige kosten t.w. de kos
ten van de Zuidelijke weghelft
van de Eerste Boutweg, ajSmedie
Je kosten van de Graaf Engel-
brechtstraat in zijn geheel worden
middels de Beschikking Bijdragen
Woningwetbouw 1951 ten laste
van de exploitatie der woningen
gebracht. Het exploitatieverlies op
de woningen komt voor 100°/o ten
laste van het rijk, mits althans
de gestelde normen niet worden
overschreden o.a. voor onderhoud,
administratiekosten e.d. Zo dit al
geschiedt betreft het in het alge
meen zeer minimale bedrag n.
In liet algemeen kan worden
gesteld, dat de woningbouw dus
niet inbegrip van het bouwrijp-
ntaken, z'ich zelf zal bedruipen.
De rijksbijdragen en de huur zijn
de factoren, waarin de werkelijke
kosten zijn vercalculeerd.
Nu als gevolg van de'waters
nood de bereidheid van de over
heid om meer bouwvolume be-
24