v accoord Saat' maar dat is niel geheel juist want ik was er legen. VOORZ. De commissie bief I in meerderheid haar advies samen gesteld en 'die beslissing is in de stukken vermeld. Dhr. JACOBS. Ik heb gehoord wat het kost en wat de subsidie bedraagt. De P.C.W. .geeft mis schien ook subsidie maar dat staal nog niet vast. De cultuur tech nische dienst geeft f 400.000 zodat bet de gemeente nog 6 ton kost, hetgeen neerkomt op f 37.000 per kilome'er. Als we rekenen dat we 00 km weg in onderhoud hebben dan vraag ik me af hoeveel mil- lioenen we kwijt zijn. Dat wordt nooit door Ged, Staten goedge keurd. Voor electriciteit meet baat belasting worden betaald en hier niel voor. We zullen zo zwaar in de belasting vallen dat het niet meer betaald kan worden. Ik kan me er niet mee verenigen als niet meer subsidie wordt verleend. Stel dat de provinciale wegen r om mis sie ook -subsidieert en dat het. percentage in totaal op 75 komt dan kost het nog f 250.000 of J- f 15000 per km en de belasting is io-ch al op het uiterste punt. Aan de betrokken wegen staan bijna geen huizen. Ik ben er niet voor. VOORZ. Het is helemaal niet d-e bedoeling een baatbelasting te heffen. De provinciale wegen com missie heeft hier overigens nets mee te maken. De provinciale com missie werkverruiming is hierin betrokken. Alle gemeenten maken 'er graag gebruik van. We moeten dit plan, dat de P.C.W. in het kader van de werkverruiming als basis object accepteert, toejuichen en we mogen de rijksoverheid wel dankbaar zijn dat we op zo soepele wijze dit werk in uitvoe ring kunnen krijgen. Dhr VAN NIEUWENHUYZEN Dit is slechts een principe beriiU. Straks wordt beslist over 'de uit voering en de omvang van hel werk. We moeien deze gelegen - 22

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1953 | | pagina 116