v accoord Saat' maar dat is niel
geheel juist want ik was er legen.
VOORZ. De commissie bief I
in meerderheid haar advies samen
gesteld en 'die beslissing is in
de stukken vermeld.
Dhr. JACOBS. Ik heb gehoord
wat het kost en wat de subsidie
bedraagt. De P.C.W. .geeft mis
schien ook subsidie maar dat staal
nog niet vast. De cultuur tech
nische dienst geeft f 400.000 zodat
bet de gemeente nog 6 ton kost,
hetgeen neerkomt op f 37.000 per
kilome'er. Als we rekenen dat we
00 km weg in onderhoud hebben
dan vraag ik me af hoeveel mil-
lioenen we kwijt zijn. Dat wordt
nooit door Ged, Staten goedge
keurd. Voor electriciteit meet baat
belasting worden betaald en hier
niel voor. We zullen zo zwaar in
de belasting vallen dat het niet
meer betaald kan worden. Ik kan
me er niet mee verenigen als niet
meer subsidie wordt verleend. Stel
dat de provinciale wegen r om mis
sie ook -subsidieert en dat het.
percentage in totaal op 75 komt
dan kost het nog f 250.000 of J-
f 15000 per km en de belasting
is io-ch al op het uiterste punt.
Aan de betrokken wegen staan
bijna geen huizen. Ik ben er niet
voor.
VOORZ. Het is helemaal niet
d-e bedoeling een baatbelasting te
heffen. De provinciale wegen com
missie heeft hier overigens nets
mee te maken. De provinciale com
missie werkverruiming is hierin
betrokken. Alle gemeenten maken
'er graag gebruik van. We moeten
dit plan, dat de P.C.W. in het
kader van de werkverruiming als
basis object accepteert, toejuichen
en we mogen de rijksoverheid
wel dankbaar zijn dat we op zo
soepele wijze dit werk in uitvoe
ring kunnen krijgen.
Dhr VAN NIEUWENHUYZEN
Dit is slechts een principe beriiU.
Straks wordt beslist over 'de uit
voering en de omvang van hel
werk. We moeien deze gelegen -
22