Yj&f JI» I V ■>■1 L volle geprofileerd kan worden van de Net,am service (periodieke in spectie enz.). Hel totaal te investeren bedrag komt op f 13100.—. Wij slellen U voor een crediet lot dit bedrag beschikbaar te stel len. Dhr. DE JONG. Ik vraag me af is die wagen nodig. Nu hebben we één slrater. Als hij één vracht stenen en één vracht zand krijgt heeft hij een volle dag genoeg. Daarvoor is dus geen wagen no dig. Het grote rijwerk wordt aan besteed, tenzij in het bestak het rijwerk voor de gemeente wordt voorbehouden. Maar behalve die wagen moeien we ook een chauf feur hebben en personeel voor laden en lossen. We hebben dus niet genoeg aan de wagen maar moeten er ook personeel voor aan stellen, ,en er moet toch wteirk voor zijn. VOORZ. Er zijn talrijke ge meenten, kleiner in zielental en oppervlakte wat hebben w,at oppervlakte betreft een van de grootste gemeenten die be schikken over meer d,an een wa gen. Als we nu zien dat de vuil niswagen voor vrachtvervoer moet worden ingeschakeld, zodra deze wagen maar gemist kan worden voor zijn eigenlijke beslemming, dart is het toch wel schande d.at Steenbergen geen vrachtwagen be zit. Ik moet dan ook heigeen d,e vorige vergadering Ier zake werd opgemerkt van harte toejuichen. Dhr. DE JONG. Ik ben wel voor het voorstel mits er maar voldoende werk voor die wagen is. VOORZ. Da' is terdege over wogen. Dhr. JACOBS. Ik ben het ten dele wel eens met dhr. de Jong. Er zal een chauffeur bij moeten komen. De in dienst zijnde chauf feur-monteur heeft zijn handen vol zo zelfs dat de reserve chauffeur dikwijls d,e vuilniswagen moet be dienen. Publieke aanbesteding van rijwerk zal goedkoper blijken dan vjjii If J :.iul v i »i 12

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1953 | | pagina 106