JJ*.
de raad houdt geenszins een wan
trouwen in jegens het dagelijks
bestuur.
VOORZ. In het ontwerp staat
dat B. en W. een tegemoetkoming
KUNNEN geven. Het is dus geen
imperatief voorschrift. Indien de
aanvrager zelf de kosten kan 'be
talen wordt natuurlijk geen bijdra
ge verleend. Overigens ontmoet
het geen bezwaar dat de raad op
voorstel van B. en W. beslist.
Z.h.s. wordt de ontwerprege
ling met inachtneming v,an deze
wijziging vastgesteld.
5. VOORSTEL tot wijziging
,van de Sal aris-verordening
VOORZ. Zoials U békend is,
trad de vorige gemeente-secretaris
tevens op als le ambtenaar van
die burgerlijke staind. De aaindeze
functie verbonden bezoldiging
werd echter slechts voor 50 °/o uit
betaald, dit in verband met eien
beperkende bepaling, opgenomen
in de door Ged. Staten dezer pro
vffincie vastgestelde bezcj]|cl!igfing)s-
regeling voor ambtenaren van de
burgerlijke stand.
Gezien de huidige taakverdeling
ter secretarie achten wij Ihiet prim
cipieel minder juist om dezelfde
cumulatie thans opnieuw in te
voeren. Wij stellen ons op het
standpunt, dat de verantwoorde
lijkheid van een functie als deze,
behoort te worden gedragen door
diegene, die het aan Idle functie
verbonden wetrk ook in feite
verricht. Uiteraard behoort
het tot de competentie van uw
raad om t.z.t. middels het be
noemingsrecht dit standpunt
al dan niet te onderschrijven.
Volgens art. 11 van Ide vigeren
de salarisverordening wordt eéb
ter indien een ambtenaar ter
secretarie de functie van eerste
ambtenaar van de burgerlijke
stand bekleedt de hieraan ver
bonden bezoldiging voor de vol'le
100 °/o gekort op (zijn wedde als
ambtenaar. Deze bepaling wiel
ke destijds op aandringen van.
5