i
'4U4 ffi-ct
geraamd. Ik vraag me af of zo'n
brug daar nu wel nodig is- Het
gevolg kan alleen zijn dat er niet
gewenst verkeer koimt en dat bo
vendien de weg over biet Doornie-
dijkje zwaarder wordt belast en
op zijn beurt weer extra onder
houdskosten gaat vergen. Voor
deze wijk in aanleg, welke met zijn
nieuwe straten ©en prima verbin
ding heeft met de hoofdweg de
Burg. van Loonstraat, is een zo
kostbare 'brede verbinding achter
waarts vooralsnog niet noodzake
lijk te achten.
VOORZ. Het bruggetje voldoet
niet en bost steeds aan oinlderihouid
dhr. DE JONG. Het bruggetje
is versleten.
dhr. HERBERS- Praktisch komt
er geen verkeer. Laat het wat op
knappen. Er i s daar werkelijk geen
brug van f 11000 nodig. De over
gang is voor autoverkeer onge
schikt. Ik kan me er niet mee
verenigen.
dhr. KOENRAADT. De huidige
brug is te small voor groot ver
voer. In de toekomst als de wijk
geheel is volgebouwd, is ©en bre
dere 'brug wellicht gewenst. Alls
dit nodig blijkt later, dan kan
men beter een betonnen brug ma
ken. t ''li!'
dhr. GILDEN. Ik meen dat het
de bedoeling is voor vrachtver
voer e.d- later een verbinding naar
de Kade te maken. Daar is ©en
degelijke brug dan op zijn plaats.
VOORZ. Dat ligt nog in de ver
re toekomst.
dhr. GILDEN. Maar daar is het
dan nodig, hier rii'et. Ik acht het
een te mooi hoekje om daar het
gewone verkeer door te laten ko
men. Ik kan het niet ideaal vijnden
als straks bietenwagens en andere
soortgelijke transporten langs
deze nu rustige wijk bolderen, op
welk vervoer het wegdek vermoede
l'ijlk niet is berekend. Men 'is dan
nergens meer veilig. Laat de voor
al aan bieten ver voer onvermijdelijk
verbonden smeerboel' op de Kade,
Het zou jammer zijn dit fraaie
22