i '4U4 ffi-ct geraamd. Ik vraag me af of zo'n brug daar nu wel nodig is- Het gevolg kan alleen zijn dat er niet gewenst verkeer koimt en dat bo vendien de weg over biet Doornie- dijkje zwaarder wordt belast en op zijn beurt weer extra onder houdskosten gaat vergen. Voor deze wijk in aanleg, welke met zijn nieuwe straten ©en prima verbin ding heeft met de hoofdweg de Burg. van Loonstraat, is een zo kostbare 'brede verbinding achter waarts vooralsnog niet noodzake lijk te achten. VOORZ. Het bruggetje voldoet niet en bost steeds aan oinlderihouid dhr. DE JONG. Het bruggetje is versleten. dhr. HERBERS- Praktisch komt er geen verkeer. Laat het wat op knappen. Er i s daar werkelijk geen brug van f 11000 nodig. De over gang is voor autoverkeer onge schikt. Ik kan me er niet mee verenigen. dhr. KOENRAADT. De huidige brug is te small voor groot ver voer. In de toekomst als de wijk geheel is volgebouwd, is ©en bre dere 'brug wellicht gewenst. Alls dit nodig blijkt later, dan kan men beter een betonnen brug ma ken. t ''li!' dhr. GILDEN. Ik meen dat het de bedoeling is voor vrachtver voer e.d- later een verbinding naar de Kade te maken. Daar is ©en degelijke brug dan op zijn plaats. VOORZ. Dat ligt nog in de ver re toekomst. dhr. GILDEN. Maar daar is het dan nodig, hier rii'et. Ik acht het een te mooi hoekje om daar het gewone verkeer door te laten ko men. Ik kan het niet ideaal vijnden als straks bietenwagens en andere soortgelijke transporten langs deze nu rustige wijk bolderen, op welk vervoer het wegdek vermoede l'ijlk niet is berekend. Men 'is dan nergens meer veilig. Laat de voor al aan bieten ver voer onvermijdelijk verbonden smeerboel' op de Kade, Het zou jammer zijn dit fraaie 22

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1951 | | pagina 197