jaarlijks een annuïteit moeten wor
Idien voldaan groot 4.223 pCt. van
t- verleende voorschot f 1559,53.
«yyi- Dhr. SWAGEMAKERS In de
Dhr. öVVAUtlVIAtvtKt) in de
-■2» toelichting staat wel dat, wie de
woningen moeten overmemien, maar
dat is toch niet te verstaan in
de zin van noodwendig? Welke
voor of nadelen zitten er voor de
gemeente aan vast Wordt het
verlies kleiner of groter.
VOORZ. Het is hier in wezen
een gentlemetats agreement. Het
Rijk heeft ons deistïjldis uit fde
moeilijkheden geholpen idloor deze
woningen te bouwiem. Het ant
woord op uw tweede vraag 's
thans bezwaarlijk te geven, lom
dat niet met zekerheid kan worden
gezegd hoe de exploitatie in de
toekomst zal zijn.
Dhr. GILDEN Bij de door de
commissie voor openbare werken
gemaakte calculatie is voor repa
raties f 1000.geraamd. Het Rijk
draagt 90 pCt. in de exploitatie
kosten bij. Voor rekening der ge-
kneente blijft 10 pCt.; dit komt
deer op pl.im f 25.— per woning.
De onderhoudskosten kunnen uiter
aard 'hoger worden.
Dhr. SWAGEMAKERS: Ik
kwam aan een hoger bedrag. Vroe
ger was bet f 30.— per woning.
Dhr. VAN ES. Het hangt er
veel van af hoe de woningen wor
den bewoond. Geschiedt dit 'be
hoorlijk, dan zal bet meevallen.
VOORZ. Een vergelijking met
andere woningen is niet wiel mo
gelijk omdat we hier te doen heb
ben met een apart type.
Dhr. SWAGEMAKERS. Zou
de huur niet te hoog worden.
Dhr. VAN ES. Een huur van
f 2.75 a f 3.is Onder de hui
dige omstandigheden toch niet te
hoog te achten.
Overeenkomstig het voorstel van
B. en W. wordt hierna z-h.s. 'be
sloten over te nemen 50 noodwo
ningen voor f 44878,54, van het
Rijk aan te vragen een voorschot
tot dit bedrag alsmede een voor
schot benodigd voor aankoop van
12