2
1 0 APR. 1940
aan de Kade vertrekken staan de tmexL-
sehe'n dikwijls op verschillende punten in
de straat te wachten. Daarvoor moet tóel
kens weer worden gestopt en dat jgeeft
heel wat tijdverlies, wat onderweg weer
moet worden ingehaald, wa4nt de bussen
moeten dikwijls een trein-aansluiting ha
len.
Dergelijke toestanden kunnen niet blij
ven voortduren.
dhr. van NIEUWENHUIJZEN. Blijft
buiten de bebouwde kom de toestand on
gewijzigd of wil men ook daar stopplaat
sen aanwijzen.
VOORZ. Buiten de kom bestaat de be
hoefte aan Centrale stopplaatsen niet zoo
sterk.
dhr. van den BERGH. In de icontact-
eommissie te Kruisland is besloten buiten
de kom de toestand te laten izpoals hij
is. Het voortdurend stoppen in. de kom,
is, zooals dhr. Ilcrbcrs zegt, niet'te doen.
Hierna wordt zj. h. s. overeenkomstig
het voorstel der Verkeerscommissie be
sloten.
7. WIJZIGING der verordening be
doeld in art. 9, 3de lid der Winkel
sluitingswet 1930. S 460 (Stukken
28).
f x /ftdhr. de JONG Am. Heeft dez,e veror
dening betrekking op de Kapperszaken
die men op Zondag gesloten; wil hebben..
op
VOORZ. Neen,
dez;e verordening be
treft alleen de zoogenaamde 21 vrije da
gen die men voor de kappers landers
geregeld wil hebben, dan voor de |andere
zaken. Dit is door den bond .van kap
perspatroons gevraagd.
De verordening wordt hierna z, h. Kt.
overeenkomstig het voorstel van B. en
W. vastgesteld.
8. WIJZIGING der verordening be
doeld in art. 9 lid 1 der Winkel
sluitingswet 1930. S 460 (Stukken
n,o.. 29) en
Kruisland de Zondagsluiting voor
kapperszaken niet in te voeren,.
VOORZ. Dit is de verordening waarbij
bepaald wordt dat de kapperszaken op
Zondag gesloten moeten zjijn.
dhr. van den BERGH. Ik heb vernomen
0