24
1 0 APR. 19+0
Commissie vond een si op tijd van drie imi-
nulen te lang, doch heejeimaal niet stop
pen gaat ook weer te vetr. Dit zty.n zoo
twee uviterstpn. Stoppein is noodzakelijk,,
want de menschen moatep een behoor
lijke gelegenheid hebben om in- en uiit te
stappen.
dhr, VAN LOON. Het voorstel inzpke
het kaartje „geen diepst" zou kunnen
worden ondervangen, door do mensehen
in te prenten dat iodqre bi^s die door
rijdt een bus is, die gcv«n dienst lieejt
In groote steden, ziooals Londen enz,,
ziet men ook geen bussep mcit een bord
je geen diqnst, doch heit publiek dat bij
de halten staat te wachten weiet, dat
iedere buts die nicit stopt, geen dienstbus
is. i
Ik geloof dat door vaste stopplaatsen
dit bordje overbodig wordt.
dhr. van den BERGH. Ik heb took ge
zegd dat ik mij grootend'ecjs mejt «het
advies der Verkeqrseommissie kan ver
eenigen. Mijn bqzwaar gejldt alleen dc
centrale stopplaats, door mee«rde|re perso
iten is mijmedegedeteld dat de bus aldaar
niet stopt, doch slechts wat langzaam
rijdt,
VOORZ. U moet niet alleen rekening
houden met de menschen d'ie te .Kruisland
misschien op de bus staan te wachten,
doch ook met de belangen van het Ho
zend publiek.
Het verkeer eischt orde en regelmaat
en als men die gaaj verbreken «loopt de
/«aak mis.
liet publiek moet er aan gewoon wor
den, dat het, ind'ien het miet de bus mee
wil, tijdig aanwezig moet zijn; de (bussen»
hebben geen tijd om op de «ïenpchen. te
wachten.
Het beste lijkt me; dat de Raa«d' be
sluit 'B, en Wl cjp te dragen overeen,-
komstig het advies der Verkeerscommis
sie aan de B. B. A. ,-te berichten.
dhr, MOORS. Het is wel gewenscht (dat
in de chaotische toestand op d.e Kade
verandering komt. Hierop wil ik wel de
bijzondere aandacht van B. en. Wl ves
tigen,
dhr, HERBERS. Ik ben het eens piet
den Voorzitter dat vooral ook moet iwor-
den gelet de belangen van, «het rei
zend publiek. Wanneer de bussen, hier
5