24 1 0 APR. 19+0 Commissie vond een si op tijd van drie imi- nulen te lang, doch heejeimaal niet stop pen gaat ook weer te vetr. Dit zty.n zoo twee uviterstpn. Stoppein is noodzakelijk,, want de menschen moatep een behoor lijke gelegenheid hebben om in- en uiit te stappen. dhr, VAN LOON. Het voorstel inzpke het kaartje „geen diepst" zou kunnen worden ondervangen, door do mensehen in te prenten dat iodqre bi^s die door rijdt een bus is, die gcv«n dienst lieejt In groote steden, ziooals Londen enz,, ziet men ook geen bussep mcit een bord je geen diqnst, doch heit publiek dat bij de halten staat te wachten weiet, dat iedere buts die nicit stopt, geen dienstbus is. i Ik geloof dat door vaste stopplaatsen dit bordje overbodig wordt. dhr. van den BERGH. Ik heb took ge zegd dat ik mij grootend'ecjs mejt «het advies der Verkeqrseommissie kan ver eenigen. Mijn bqzwaar gejldt alleen dc centrale stopplaats, door mee«rde|re perso iten is mijmedegedeteld dat de bus aldaar niet stopt, doch slechts wat langzaam rijdt, VOORZ. U moet niet alleen rekening houden met de menschen d'ie te .Kruisland misschien op de bus staan te wachten, doch ook met de belangen van het Ho zend publiek. Het verkeer eischt orde en regelmaat en als men die gaaj verbreken «loopt de /«aak mis. liet publiek moet er aan gewoon wor den, dat het, ind'ien het miet de bus mee wil, tijdig aanwezig moet zijn; de (bussen» hebben geen tijd om op de «ïenpchen. te wachten. Het beste lijkt me; dat de Raa«d' be sluit 'B, en Wl cjp te dragen overeen,- komstig het advies der Verkeerscommis sie aan de B. B. A. ,-te berichten. dhr, MOORS. Het is wel gewenscht (dat in de chaotische toestand op d.e Kade verandering komt. Hierop wil ik wel de bijzondere aandacht van B. en. Wl ves tigen, dhr, HERBERS. Ik ben het eens piet den Voorzitter dat vooral ook moet iwor- den gelet de belangen van, «het rei zend publiek. Wanneer de bussen, hier 5

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1940 | | pagina 24