<4c C 9 2 1. APR. I932 8 C' fa worden, bereikt zal voor het vervoer der kinderen met één bus kunnen worden, VOORZ. Ik kan me vereenigen tnet het advies der financieele Gom'missie om de Ss-r - beslissing op het verzoek der R.T.M. aan te liondlen tot de volgende vergadte- ring. Mijn mieenjng is dat de tram de weg zat opgaan van diligence en trekschuit, als vervoermiddel is zij! absoluut uit den tijd. Maar op het oogenblik hebben we nog niets anders, dus moeten we ziente houden wat we hebben. "We inbe ten nu trachten om door middel van subsidie zooveel tp bereiken als mogelijk is. Vroeger waren de tramweg Maatschap pijen voor geen onderhandelingen te vin den. Nu de exploitatie der Maatschap pijen zOer slecht geworden 'is, z!ij!n zfe murw geworden en is er mee te pralen en ziij'n er ook voordie eten te bereiken. De Z. N. S. M. brengt ingevolge een over eenkomst met die Nederlandsfehe Spoor wegen, de goederen vanaf Rooslendaal zonder extra kosten d°or naar Steen bergen. Met de beslissing op het (ver zoek dier R.T.M. kan nog even worden gewacht. Wanneer wij dioor liet verleenen van subsidie er aan mlee zouden werken om1 een noodlijdende Maatschappij op de been te houden, dan doen we verkeerd1. Zoo'n maatschappij is dan gedoemd om te' verdwijnen, en het particulier initia tief moet daarvoor iets anders in de plaats stellen. dïhr. van BERGEN, acht een subsida- eering voor den tijd van een jaar wel ge wenscht omdat de Maatschappij het goede renvervoer bevordert. djhr. HERBERS. Wanneer de Tramweg Maatschappij zeif bussen Iaat loopen dan moeten we aan de sfubsidie toch de voorwaarde verbinden dat niet teveel lijnen wordien opgeheven. Anders komen we daardoor weer voor moeilijkheden te zitten. 1 l 1 dhr. van HOOIJDONK. Ik begrijp niet hoe Ged- Staten e,enerzijds de tram wit len steunen, terwijl zij anderzijds' voort durend auto-bus coiidessiies geven. Zij Scheppen hierdoor zelf de grootste Con currentie voor de tram!. VOORZ. De vraag is slechts„Zijn we verantwoord' als we door het af- stemlmcn der subSid'ie oorz'aak worden dat de tram) hier niet meer rijdt Hoe zal dan liet goederenvervoer moeten plaats hebben. Als Ged. Staten aan een autobus ondcr-

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1932 | | pagina 93