13 0 15 en. daarom kunnen 'wo de (rnm nog niet missen. Ik zou op de subsidie tegen zijn, omdat we moeten bezuinigen, maar in Jiet be lang van de industrie ben ik er voor. dhr. SW,AGEM AKERS. Kan de finan- cieele Commissie ook zeggen, welke be weegredenen haar hebben geleid om voor de Z.N.S.M. f 0,10 en voor de R.T.M f 0,05 per inwoner voor te stellen dhr. van BERGEN. Het spijt me dat een zinsnede abusievelijk uit het rap-/ port is weggevallen, anders zou U die vraag niet hebben behoeven te stollen. Aan Imt rapport moet nog worden toe gevoegd 1H' Commissie was het una niem eens, dat de R. T. M. niet van zoo'n groot belang voor Steenbergen is ais de Z. N'. S:. en wil daarom! aan eerstgenoemde Maatschappij een siub- - sidie toekomen van f 0,05 per inwoner Tijdens de onderhandelingen is de Maat schappij ook heel wat gemakkelijker ge worden voor het vervoer der schoolkinde ren en verder meende de Commissie in het belang der industrie een subsidie van, 5 cent per inwoner te moeten adviseeren. VOORZ. Het gebeurt niet dikwijls dat ik niet meega, mtet het advies van een Commissie, maar ditmaal meen ik daar voor voldoende redenen te hebben. Ik heb in de vorige vergadering hooren op merken dat de R. T. M, bij onderhande lingen met de gemeente soepeler zou zijn geworden, doch ik heb daarvan nog wei nig gemerkt. Als de R. T. M. haar aan bod voor het vervoer van schoolkin deren verlaagt, dan doet ze dat alleen, omdat ze er zelf voordeel inziet, maat niet om de gemeente ter wille te zijn. Wp hebben voor de werkverschaffing te maken gehad mjct de R. T. M,. zoowei als met de Z. NlS. De laatste was 'voor, de ondergraving harer lijnen bijzonder gemakkelijk, miaar m|et de R. IM, was dat anders gesteld. Die heeft ons vanaf den eersten dag der werkverschaf fing tot heden 15 per dag laten betalen voor het plaatsen van een man op het kruispunt van de lijn der kipkarren met de tramlijn, terwijl de Maatschappij aan die man zelf maar f3 per dag uitbetaalt. Dit feit alleen reteds zou een voldoende motief zijn, om de sujbsidie te weigeren, want als de R. T. M,., Lvoor de gemeente' niets gevoelt, behoeven wij dat voor haar ook niet te doen. \V,e moeten niet zeggen, als de tram weg is, dan weten we met het goederen vervoer geen raad neen als de trafm verdwijnt, komt er zeker wel wat anders.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1932 | | pagina 131