129 staan voor deze maar ik ben er absoluut weer tegen, en stel voor 'P? s/s om Seea subsidie te geven, want als /y ^"^C^^-men eens een vergelijking maakt jmtet het bedrag dat daaraan uitgegeven wordt, dan zou men daarvan 10 kostwinners drie maanden lang f 12 per week kunnen la ten verdienen, en dan is volgens mijn meening in dezen tijd he,t geld toch heel wat nuttiger besteed. Ik stel daarom voor om iniet op he/t verzoek in te gaan. dhr. OVERIIEIJDEN. Is er bij de onder handelingen miet deze Maatschappij ook getracht verbetering te, krijgen, in den, dienst van het personenvervoer Zooals deze thans geregeld is, lijkt me totaal on voldoende, en het geeft zoo 't idee dat men meer op heeft met ihet goederenvér-, voer dan met personenvervoer. Als ik me niet vergis Joopen er op den heelen dag slechts 4 of 5 per sonentreinen, en dan nog met zulke ter gend lange tusschenpoozcn dat men er akelig van zou worden, b.v. 's morgens vertrekt er een om Ihalf elf en Me daarop volgende gaat dan pas tegen 5 uur nar raiddag. Geen wonder dat met zoo'n dienstregeling het personenvervoer mi niem is, en ook blijft. W,at nu het bedrag der te verleenen subsidie aangaat, dat lijkt me érg hoog. In een naburige gemeente werd ook subsidie voor deze tram aangevraagd, en toen werd door de Voorzitter van dèn Raad de mededeeling gedaan, dat jliet de Maatschappij niet zoozeer om liet bedrag der subsidie ging, dan wel om het be ginsel daarvan. Er werd toen f 25 toege kend. Misschien is de "Maatschappij ook met onze beginselverklaring content en als we daar dan nog een cent per inwoner aan toevoegen dan meen ik dat de Rolt-, terdamsche Tramweg Maatslehappij ook over ons tevreden mag zijn. i dhr. HERBERS. Tot mijn leedwezen kan ik niet het gevoelen van de vorige sprekers deelen. Andere gemeenten kun nen wellicht zeggen „Die tram heeft voor ons geen waarde, ze mag gerust op doeken". Voor Steenbergen is dit anders. Wij hebben industrie, en de vorige cam pagne heeft de tram nog' 27000000 Kg. bic ten vervoerd. Dus als dc tram moet op doeken, dan loopen we misschien jde kans dat de industrie ook weggaat. En dat zou voor onze plaats een ramp zijn. De tram zal er op den duur toch aajn-| gaan. Maar op het oogenblik Is het vrachtauto-vervoer nog niet voldoende ont wikke ld, voor dit groot-vrachtenvlervoer

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1932 | | pagina 130