-4-
De heer van Vlimmeren is het in grote, lijnen met de heer
Bogaarts eens; voor hem tellen de bezwaren met betrekking tot
de verkeerssituatie in Oudenbosch ook zwaar, maar de verbinding
Oudenbosch-Etten-Leur moet hier buiten gelaten worden stelt
hij; wat telt is het plaatselijk belang en dat is: géén voet
brug. Komt er een boogbrug, dan zullen ook auto's er over heen
moeten kunnen rijden. Met name bejaarden zouden geen loopbrug
prevaleren. Spreker zou zeer gaarne zien dat de oude brug zo
lang als maar enigzins: mogelijk is, blijft gehandhaafd; in elk
geval tot het niéuwe tracé helemaal voltooid is. De voorzitter
stelt vervolgens dat, omdat al onze wegen goed zijn verlicht,
een goede verlichting op de nieuwe weg een minimum eis behoort
te zijn.
Ook de heer Mulders betwijfelt of er wel één inwoner gelukkig
zal zijn met de nieuwe weg en de nieuwe brug, omdat er -te kort
wordt gedaan aan de primaire eis van de leefbaarheid. $ït ver-
keersoogpunt is het uiterst gewenst - dat dé bailey-
en brug zo lang mogelijk behouden blijft; dit vooral i.v.m. het
ziekenhuisbezoek/in Oudenbosch, de gevaren van de nieuwe pro-
ezoe yincig2e weg en spreekwoord "als het kalf verdronken is
dempt men de put". De voorzitter vraagt zich af of het wel
zo is dat het leefklimaat er hierop achteruit gaat.
Daar antwoordt de heer Bogaarts op dat slechts één facet hier
van is de rommel die door erwtenwagens verloren wordt, en dit
met name ten aanzien van de Timberwolfstraat
De heer van der Horst spreekt vervolgens als zijn mening uit dat
hij de nieuwe brug voor de kom van Standdaarbuiten een onding
vindt, doch deze voor de kom van Noordhoek en andere gemeenten
een grote verbetering. Ook hij betreurt het verlies van leer
lingen aan de plaatselijke scholen, en het verlies van een
leerkracht dat daarvan het gevolg kan zijn. De voorzitter is even
wel van mening dat het verlies van leerlingen door de nieuwe
dorpsuitbreiding gecompenseerd zal worden.
De heer Bogaarts vindt het prettig dat de mogelijkheid aanwezig
is dat het nemen van een besluit kan worden uitgesteld tot
9 november omdat de mening van de inwoners hierin kenbaar ge
maakt kan worden. Van hen die tot nu toe ondervraagd zijn sprak
zich volgens de heer Bogaarts 90$ uit tegen verwijdering van de
baileybrug, wat toch wel iets zegt; deze bezwaren zullen recht
streeks aan Gedeputeerde Staten kenbaar worden gemaakt stelt hij,
en niet aan burgemeester en wethouders alhier.
De voorzitter relativeert in dit verband bovengenoemd percen
tage en vraagt om hoeveel mensen het hier gaat. Daar antwoordt
de heer Bogaarts op dat dit er 700 zijn. De voorzitter zegt
vervolgens moeite te hebben met de handtekeningenprocedure:
hij vreest dat veel mensen niet voldoende geïnformeerd zijn over
de achtergronden van de zaak.
De heer van Tilburg vergelijkt de 2 taxi-aanvragen met de kwes
tie van de Algemene Bijstandswet. Hij refereert in dit verband
naar de angst van oude mensen om voor een taxi naar de bijstand
-te-