-4- De voorzit ter antwoordt hierop, dat deze "benzinepomp inder daad teruggeplaatst zal moeten worden. V/at de kosten betreft merkt hij op dat deze zeer ruim zijn geraamd. Sr zijn b.v. ter plaatse nog veel bruikbare tegels aanwezig, terwijl de raming rekening houdt met het feit, dat alle tegels vernieuwd zouden moeten worden. De geneer e, aldus de voorzitter, zal echter wel plus minus 440 m.2 grond aan moeten kopen van de verschillende eigenaren. Hij is van mening, dat de eigenaren wel bereid zullen zijn een stukje grond hiervoor af te staan. Men moet er n.l. ook reke ning moe houden, dat het aanzien van het kerkdorp door de aan leg van deze parkeerhavens verbeterd zal worden. De heer van Vlimmeren zegt, dat hij verheugd is met de instem— I U SHrbftag#. Hij merkt daarbij op, dat parkeerha- jr{vvV\Vens benedendijks alleen van belang zouden zijn voor de kerk gangers en dat het goed is het kerkdorp voordat er een grens wijziging plaats vindt, een zekere verfraaiing te geven, want wat or na een eventuele grenswijziging gedaan wordt moet men maar afwachten. De neer Koutors zegt, dat hij zich nu wel aan moet sluiten bij de mening van de rest van de raad. Hij vraagt zich echter af of er benedendijks vóór de kerk dan toch niets kan gebeuren. Is het wellicht mogelijk de nog bruik bare tegels van boven te gebruiken voor parkeergelegenheid benoden De voorzitter antwoordt hierop, dat wanneer men tot dit laat ste zou overgaan de kosten voor de parkeerhavens bovendijks te hoog zouden worden. Bovendien gaat het hier dan om twee dingen tegelijk. Er zal van gemeentewege in een later stadium heus wel gezorgd worden voor een handig afstapje van de dijk, zodat men droogvoets in de kerk kan komen. Dit zou kunnen geschieden in het kader van het opknappen van de ter plaatse aanwezige plantsoenen. Bovendien, zo merkt de voorzitter op, is het aanleggen van een parkeergelegenheid bij de kerk een zaakvan de parochie. Privé belangen moeten n.l. door de privépersonen behartigd worden. De heer Bogaarts merkt nog op, dat een trap in het dijktalud alleen maar gevaarlijk is voor de verkeersveiligheid, men stapt dan n.l. vanaf de trap direct op de rijbaan. De heer de Wit zegt, dat de zaak van een trap in het dijktalud nog bekeken zal worden. Het voorstel wordt zonder hoofdelijke stemming aangenomen. 10Behandeling van een brief van de Gedeputeerde otaten over; a) de gemeentebegroting 1969 en de belastingen bj de oocenten personele belasting De voorzitter deelt mee, dat Gedeputeerde Staten voornemens zijn aan de begrotingen voor het jaar 1 969 en eventueel voor de volgende jaren hun goedkeuring te onthouden, wanneer de gemeen telijke belastingen niet worden verhoogd, i.e. opgetrokken tot het door de minister van Binnenlandse Zaken redelijk geachte minimum. Dit betekent, aldus de voorzitter een gemiddelde on benutte belastingcapaciteit van a) straatbelasting ongebouwd per ha, f. 1,05 straatbelasting gebouwd per woning, f. 10,21 b) rioolbelasting en per aangesloten pand te Stand- -recht daarbuiten f. 24,89 per aangesloten pand te Noord- hoek f. 14,25 c) personele belasting per inwoner f. 1,51 per woning f. 5,75

Raadsnotulen

Standdaarbuiten: 1937-1996 | 1969 | | pagina 34