-4-
De voorzit ter antwoordt hierop, dat deze "benzinepomp inder
daad teruggeplaatst zal moeten worden. V/at de kosten betreft
merkt hij op dat deze zeer ruim zijn geraamd. Sr zijn b.v. ter
plaatse nog veel bruikbare tegels aanwezig, terwijl de raming
rekening houdt met het feit, dat alle tegels vernieuwd zouden
moeten worden.
De geneer e, aldus de voorzitter, zal echter wel plus minus
440 m.2 grond aan moeten kopen van de verschillende eigenaren.
Hij is van mening, dat de eigenaren wel bereid zullen zijn een
stukje grond hiervoor af te staan. Men moet er n.l. ook reke
ning moe houden, dat het aanzien van het kerkdorp door de aan
leg van deze parkeerhavens verbeterd zal worden.
De heer van Vlimmeren zegt, dat hij verheugd is met de instem—
I U SHrbftag#. Hij merkt daarbij op, dat parkeerha-
jr{vvV\Vens benedendijks alleen van belang zouden zijn voor de kerk
gangers en dat het goed is het kerkdorp voordat er een grens
wijziging plaats vindt, een zekere verfraaiing te geven, want
wat or na een eventuele grenswijziging gedaan wordt moet men
maar afwachten.
De neer Koutors zegt, dat hij zich nu wel aan moet sluiten bij
de mening van de rest van de raad.
Hij vraagt zich echter af of er benedendijks vóór de kerk dan
toch niets kan gebeuren. Is het wellicht mogelijk de nog bruik
bare tegels van boven te gebruiken voor parkeergelegenheid
benoden
De voorzitter antwoordt hierop, dat wanneer men tot dit laat
ste zou overgaan de kosten voor de parkeerhavens bovendijks
te hoog zouden worden. Bovendien gaat het hier dan om twee
dingen tegelijk. Er zal van gemeentewege in een later stadium
heus wel gezorgd worden voor een handig afstapje van de dijk,
zodat men droogvoets in de kerk kan komen. Dit zou kunnen
geschieden in het kader van het opknappen van de ter plaatse
aanwezige plantsoenen. Bovendien, zo merkt de voorzitter op,
is het aanleggen van een parkeergelegenheid bij de kerk een
zaakvan de parochie. Privé belangen moeten n.l. door de
privépersonen behartigd worden.
De heer Bogaarts merkt nog op, dat een trap in het dijktalud
alleen maar gevaarlijk is voor de verkeersveiligheid, men
stapt dan n.l. vanaf de trap direct op de rijbaan.
De heer de Wit zegt, dat de zaak van een trap in het dijktalud
nog bekeken zal worden.
Het voorstel wordt zonder hoofdelijke stemming aangenomen.
10Behandeling van een brief van de Gedeputeerde otaten over;
a) de gemeentebegroting 1969 en de belastingen
bj de oocenten personele belasting
De voorzitter deelt mee, dat Gedeputeerde Staten voornemens
zijn aan de begrotingen voor het jaar 1 969 en eventueel voor de
volgende jaren hun goedkeuring te onthouden, wanneer de gemeen
telijke belastingen niet worden verhoogd, i.e. opgetrokken tot
het door de minister van Binnenlandse Zaken redelijk geachte
minimum. Dit betekent, aldus de voorzitter een gemiddelde on
benutte belastingcapaciteit van
a) straatbelasting ongebouwd per ha, f. 1,05
straatbelasting gebouwd per woning, f. 10,21
b) rioolbelasting en per aangesloten pand te Stand-
-recht daarbuiten f. 24,89
per aangesloten pand te Noord-
hoek f. 14,25
c) personele belasting per inwoner f. 1,51
per woning f. 5,75