37 Ik wil echter hierbij opmerken dat de nu voorgestelde locatie nooit zal voldoen aan alle wensen vanuit onze bevolking. Na tal van afwegingen zijn wij toch met dit voorstel gekomen. Ik kan me dan ook niet vinden in uw verzoek om dit voorstel terug te nemen en alsnog te zoeken naar een andere locatie, want die is er niet. Met de betreffende chauffeurs zal t.z.t. een overeenkomst gesloten worden. Het gaat hierbij hoogstens om 6 7 vrachtwagens waarvan er uiteindelijk enkele zullen overblijven. Immers, als ervoor het parkeren betaald moet worden, laat men de vrachtauto's op het bedrijf staan. In de met de chauffeurs te sluiten overeenkomst zullen ook de aanrijroutes worden opgenomen. De verkeerssituatie in de Herelsestraat zal in commissieverband besproken worden. De huidige bestemming van de betreffende locatie is "autobedrijf'. Voor mij stemt dat overeen met de toekomstige bestemming als parkeerterrein. Als de reclamanten echter in beroep zouden gaan tegen uw besluit zal de hogere instantie uitmaken of dat inderdaad de juiste bestemming is. De heer Belleter: De kern van het probleem is het doorgaand vrachtverkeer in de Herelsestraat. De parkeerplaats zal weinig of geen invloed uitoefenen op de verkeersoverlast. Hierover wil ik zo spoedig mogelijk in de commissie discussiëren. De heer Boaers: Wij hebben als raad inderdaad de opdracht gegeven om te zoeken naar een locatie voor het parkeren van vrachtauto's. Dat wil echter niet zeggen dat we met elk mogelijke locatie mee moeten gaan. Voor mij is de nu voorgestelde locatie niet aanvaardbaar. Ten aanzien van het financiële aspect, hebben wij het bedrag van de kosten in ons investerings schema opgenomen. De huurtermijn vind ik echter aan de lange kant. Mevrouw Brooiimans-van Waes: U verwacht dus geen problemen met de huidige bestemming van de locatie want anders zou u het voorstel niet doen. Ten aanzien van het parkeerterrein op zich verwachten we dat de overlast wel mee zal vallen. Een paar vrachtwagens die nu in Heerle staan, veroorzaken immers toch al bepaalde verkeersbewegingen in Heerle. Straks zullen die er ook zijn. Met de vrachtwagenchauffeurs is afgesproken dat zij een bepaalde route zullen volgen. Dus die verkeersbewegingen op zich zullen wel meevallen. Het is een goede zaak dat de andere problematiek ten aanzien van de vrachtwagens besproken zal worden in de commissie. Wij stemmen in met dit voorstel. De heer Uitdewilliaen: De verantwoordelijke wethouder kan mij niet overtuigen dat hij definitief kan zeggen of de bestemming juist is. Persoonlijk kijk ik elke dag tegen het geval "sporthal" aan. Dat doet me verschrikkelijk pijn. Die situatie wil ik niet in Heerle creëren. Daarom stel ik voor om deze vergadering gedurende 5 minuten te schorsen om met mijn coalitiegenoten te kunnen overleggen. De vergadering wordt gedurende vijf minuten geschorst en vervolgens heropend. De heer Uitdewilliaen: Wij zijn vóór de locatie. De bestemming vinden we echter juridisch onduidelijk als de juistheid hiervan op dezelfde manier aangevochten gaat worden als bij de sporthal. We kunnen dit voorstel dan niet steunen, maar we zijn wel vóór de locatie. Wethouder Jonkers: We kunnen dit voorstel terugtrekken, we kunnen het ook aanhouden. Dan begint de discussie opnieuw. Ik wil vanavond duidelijkheid hebben. Daarom wil ik voorstellen om in te stemmen met de locatie in de Herelsestraat. Als zou blijken dat de bestemming alsnog gewijzigd dient te worden, dan zullen we daarvoor de procedure starten. De heer Uitdewilliaen: Onderzoek eerst of de bestemming juist is en kom dan terug met het voorstel. Wethouder Jonkers: Dan krijgen we weer dezelfde discussie en dan zal er toch weer gekozen dienen te worden.

Raadsnotulen

Wouw: 1813-1996 | 1995 | | pagina 41