im
- 154 -
Rapportage controlebezoeken milieutoezicht (WD)
In de gemeente Wouw zijn 382 hinderwetplichtige bedrijven. 53 bedrijven hebben
nog geen hinderwetvergunning, waarvan 2 cat. in-bedrijven en de rest zijn cat.
IV-bedrijven (cat. IV-bedrijven veroorzaken de geringste milieubelasting)
Van de 382 bedrijven vallen 11 bedrijven in de cat. I, 33 bedrijven in de cat.
II, 66 bedrijven in cat. III en 272 bedrijven in cat. IV.
Op basis van het Hinderwet-uitvoeringsprogramma (HUP) is een werklijst opge
steld voor de controle van de hinderwetplichtige bedrijven.
In 1988 zijn 9 cat. I en Il-bedrijven bezocht en 10 cat. III en IV-bedrijven.
Voor 1989 zal worden uitgegaan van een bezoekfrequentie van 1 x per jaar voor
de cat. I-bedrijven, 1 x per twee jaren voor de cat. Il-bedrijven, 1 x per
drie jaren voor de cat. III-bedrijven en 1 x per vier jaren voor de cat. IV-
bedrijven.
De milieutechnische dienst van Bergen op Zoom neemt de cat. I- en Il-bedrijven
voor haar rekening en bouw- en woningtoezicht de cat. III- en IV-bedrijven.
Herziening van de woningtoewijzing conform richtlijnen voor de grondverkoop
(PvdA)
Voor de richtlijnen voor de grondverkoop, zoals die door uw raad op 28 september
jl. zijn vastgesteld hebben de richtlijnen, welke worden gehanteerd bij het toe
wijzen van woningen als richtsnoer gediend. Zo vertonen de bepalingen met be
trekking tot de economische en sociale binding veel gelijkenis.
Hetzelfde kan gezegd worden over de volgorde welke wordt gehanteerd bij de toe
wijzing van woningen. Met de richtlijnen zal rekening worden gehouden.
Stand van zaken met betrekking tot plan "Karhuis". Is dit financieel haalbaar?
(CDA, PvdA)
Aan de eigenaar van "het Karhuis" is een brief uitgegaan met het verzoek een
taxateur in overleg met de gemeente aan te wijzen. Het taxatierapport van deze
taxateur zal gebruikt worden ten behoeve van eventuele aankoop door de gemeente.
HOOFDFUNCITi=9__FINANCIlRING_EN_ALGEMENE_DEKKINGSMIDDELEN
(Belangengroepering Heerle-Moerstraten)
Uw suggestie om een bedrag te besparen op reserveringen ten laste van de algemene
dienst hebben wij in overweging genomen. Wij moeten echter daarbij nadrukkelijk
een onderscheid maken tussen, wat wij noemen, algemene reserves en voorzieningen.
Het betreft hier een aantal voorzieningen voor met name vervangingsinvesteringen
op korte termijn en middellange termijn, welke aangesproken zullen worden wanneer
er uitgaven worden gedaan in de vervangingssfeer.
Ons beleid is er steeds op gericht geweest om een acceptabele stand van deze voor
zieningen te hanteren, waarbij rekening wordt gehouden met de kosten van toekom
stige vervangingen. Wij zijn derhalve van mening dat dit een goede gedragslijn is.
Wel zijn wij bereid om onze reservepotjes weer eens te evalueren en zullen daarbij
het nut van de diverse reserves onder de loupe nemen.
Verkoop Kriekendreef 2 (Vrije Lijst)
Opbrengst ad 87.400,toevoegen aan eigen kaptiaal, dit betekent hogere
rentekosten, namelijk: