- 57 - vergunningvoorwaarden de overlast qua tijdsduur en omvang zoveel mogelijk te beperken. Tegenover al het andere gebruik van het trottoir stellen wij ons in principe terughoudend op. Desondanks wordt in de praktijk het trottoir als bijvoorbeeld terras of etalage gebruikt. Veelal maken ondernemers daarbij zelf een inschatting of het beoogde gebruik het voetgangers verkeer bovenmatig zal hinderen. Voor dat gebruik zijn zij verantwoordelijk. Zolang er geen concrete klachten zijn, wordt hiertegen niet opgetreden. ONDERWERP: status verkeersplan Rucphen ANTWOORD: CDA Reeds eerder hebben wij al aangegeven dat het verkeersplan Rucphen in de praktijk niet slechts een discussiestuk zonder richtinggevend karakter is. Met betrekking tot het treffen van snelheidsremmende maatre gelen fungeert het verkeersplan Rucphen als toetsingskader. Het plan is een belangrijk bestanddeel van het verkeersbe leid. Aan de aanpak van de in het verkeersplan genoemde verkeerson- veilige kruispunten en wegvakken is dan ook prioriteit toege kend. Middels de realisering van diverse deelplannen is hier invul ling aan gegeven. Wij zijn voornemens deze lijn in de komende jaren door te trekken. ONDERWERP: parkeergelegenheid voor vrachtauto's ANTWOORD: CDA Bij de behandeling van het voorstel tot verwezenlijking van de parkeervoorziening voor vrachtwagens werd toegezegd dat na een jaar een evaluatie zou plaats vinden waarbij getracht zou worden het dekkingspercentage verder te verhogen. Medio 1997 heeft genoemde evaluatie plaats gevonden. Gekozen is voor een stijging van de huursom met f 1, per week Hierdoor is de huursom op f 300,gekomen. De keuze voor deze stijging is naar onze opvatting gerecht vaardigd gelet op de aard van het probleem dat tot deze parkeervoorziening geleid heeft en het feit dat een groot deel van de gemeenteraad in mei 1996 te kennen gaf weinig te voelen voor een te drastische verhoging van het sleutelgeld. Voorts wordt nog opgemerkt dat sinds de ingebruikneming van het parkeerterrein vrijwel niet geklaagd is omtrent het parkeren van vrachtauto's in de bebouwde kommen.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1998 | | pagina 368