Afeaww beschouwingen t999 JL. Verkeer, vervoer en waterstaat (hoofdfunctie 2) D66 is teleurgesteld dat de doortrekking van de Helakkerstraat naar de Bernardstraat in 1998 niet op het investeringsprogramma staat. U heeft aangegeven dat de uitgifte van bedrijfsgrond op de Nijverhei zeer voorspoedig verloopt. Ook de ingebruikname van de nieuwe regionale milieustraat aan de Helakkerstraat zal voor zeer veel verkeer zorgen. Zonder goede toeleidingswegen naar het bedrijventerrein worden de woonstraten waar het verkeer door moet onevenredig zwaar belast en de veiligheid van aanwonenden wordt in gevaar gebracht. D66 pleit voor het alsnog op de investeringslijst plaatsen van deze doortrekking. Het onderzoek naar de gevolgen op de begroting van werken in het kader van de aan te leggen verbinding met de omgelegde A58 lijkt D66 erg interessant voorzitter, maar wat wij liever eerst onderzocht willen hebben zijn de gevolgen van de toename van het verkeer door de Noorderstraat en Rucphensebaan als gevolg van deze verbinding. D66 zou graag zien dat u in de loop van 1998 (schets)plannen, voor de oplossing van de te verwachten problemen, ter discussie aan de commissie presenteert. Al jaren voert D66 oppositie tegen het gevoerde aanbestedingsbeleid. Dit beleid past niet meer in deze tijd en benadeelt de financiële positie van de gemeente en dus haar inwoners. D66 heeft geconstateerd dat er een kentering is ontstaan in de wijze van aanbesteding. Meer partijen vragen nu om openbare aanbestedingen en vanuit het college komt al met enige regelmaat een voorstel met meervoudige aanbesteding en zelfs af en toe een openbare aanbesteding. Wij zijn verheugd over deze ontwikkeling. D66 is van mening dat het tijd wordt om de gemeentelijke aanbestedingsnota te evalueren en aan te passen. Raadsfractie D66 afdeling Rucphen "i""»'» APO. RUCPMEM

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1998 | | pagina 201