- 12 - Natuurlijk beseffen wij dat de WSR haar eigen beleid voert inzake de verkoop van huurwoningen en haar eigen verantwoor delijkheid heeft. Dat betekent toch niet dat de WSR niet bereid zou moeten zijn om de signalen van de raad serieus op te pakken en nader te overwegen? Wij zijn het overigens volledig met uw college en de WSR eens dat een kernvoorraad van goedkope huurwoningen in stand moet worden gehouden. Op onze vragen betreffende de actieve grondpolitiek hebben wij geen concreet antwoord gekregen. Hoe hard is de garantie dat de aanleg van de visvijver de gemeente geen cent kost? Wij blijven van mening dat er minder geld ingeruimd moet worden voor de aanschaf van plaatsnaamborden. Een budget van 50.000,-- zou voldoende moeten zijn. Het resterende deel van de oorspronkelijke investering kan beter besteed worden aan de verbetering van de openbare verlichting en een extra onderhoudsbeurt van diverse trottoirs in de kerkdorpen. Wij hebben zelf een inventarisatie opgesteld, welke wij u straks zullen overhandigen. Wij zien op tegen de hoge exploitatielasten van de mobiele communicatiemiddelen en naar onze mening moet bezien worden of hiervoor een goedkopere oplossing kan worden bedacht. De door ons voorgestelde wijzigingen in het investeringspro gramma leveren een investeringsbedrag van 135.000,-- op. Deze gelden kunnen in 1998 op de volgende wijze worden inge zet: 35.000,-- extra ten behoeve van openbare verlichting en 100.000,-- voor de verbetering van trottoirs. De heer DE JONG: Het realiseren van de verbindingsweg tussen Helakkerstraat en Bernhardstraat kan ons niet snel genoeg gaan. Waar het gaat om de reconstructie van de Bernhardstraat met daarbij een fietspad vinden wij uw "streven" niet vol doende. Wij stellen u dan ook voor om gelijk met de doortrek king de reconstructie van de Bernhardstraat op te pakken met daarbij de realisatie van een vrijliggend fietspad. Doordat de Bernhardstraat de ontsluitingsweg wordt van het industrie terrein en veel gebruikt gaat worden door vrachtverkeer is de realisatie van een vrijliggend fietspad voor ons onvermijde lijk. In uw beantwoording m.b.t. de status van het verkeersplan geeft u zelfs aan dat het plan meer is dan een discussiestuk. Daarnaast gebruikt u het als toetsingskader en wordt bij aanpak zelfs prioriteit toegekend aan verkeersonveilige kruispunten en wegvakken. In een raadsbreed gedragen amende ment is bij de behandeling van dit plan besloten het plan vast te stellen als discussienota. Volgens ons lijkt dit op een controverse. Wij stellen u dan ook voor het plan op korte termijn te evalueren waardoor de status misschien wel in uw uitvoeringsidee kan wijzigen.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1997 | | pagina 84