RUCPHENSE VOLKSPARTIJ
opgericht 2 april 1962
Hoofdfunctie 2 VERKEER, VERVOER EN WATERSTAAT
Bij de inleiding geeft u aan dat er een stijging is te zien van fl. 126.000,— bij deze hoofdfunktie
en tevens geeft u aan wat daarbij de gevolgen zijn. De RVP kan echter tot haar spijt geen
gerichte maatregelen vinden die er toe bijdragen dat de oorzaken worden aangepakt. De RVP
fractie heeft bijvoorbeeld in het afgelopen jaar aangegeven dat er een mogelijkheid bestaat om
de kosten van de openbare verlichting terug te dringen, met als gevolg een vermindering van
de energiebelasting. Als antwoord op de door ons gestelde vragen werd medegedeeld dat er
een breed onderzoek zou plaatsvinden. Kunt u aangeven of dit onderzoek al heeft
plaatsgevonden en wat de eventuele resultaten zijn.
Verkeersstructuur- en verkeersveiligheidsplan
De RVP kan met voldoening terugkijken op haar inspanningen welke mede ertoe geleid
hebben dat een rotonde gerealiseerd kon worden bij het befaamde kruispunt Kaaistraat-
Bremstraat-Poppestraat. Maar er zijn meer onveilige situaties. De RVP vindt het wenselijk
dat z.s.m. het kruispunt Noorderstraat-St.Janstraat beter wordt beveiligd. De ontsluiting
welke u voorstelt van De Nijverhei onderschrijven wij. De huidige verkeersbelasting die
geweldig onder druk staat in de verschillende kerkdorpen hebben wij reeds jaren aangegeven.
Rondom ontsluiting Nijverhei, reconstructie Martinusstraat en aanleg van fietspaden nabij de
Martinusstraat missen wij echter een belangrijke tussenschakel in het geheel, namelijk een
reconstructie van de Bemhardstraat. Wij stellen u voor dit mee te nemen in het totaal van de
te realiseren voorzieningen in genoemd gebied, zodat in één keer een totale afronding kan
9
Algemene Beschouwingen 1997
MM rvp