RUCPHENSE VOLKSPARTIJ opgericht 2 april 1962 Hoofdfunctie 2 VERKEER, VERVOER EN WATERSTAAT Bij de inleiding geeft u aan dat er een stijging is te zien van fl. 126.000,— bij deze hoofdfunktie en tevens geeft u aan wat daarbij de gevolgen zijn. De RVP kan echter tot haar spijt geen gerichte maatregelen vinden die er toe bijdragen dat de oorzaken worden aangepakt. De RVP fractie heeft bijvoorbeeld in het afgelopen jaar aangegeven dat er een mogelijkheid bestaat om de kosten van de openbare verlichting terug te dringen, met als gevolg een vermindering van de energiebelasting. Als antwoord op de door ons gestelde vragen werd medegedeeld dat er een breed onderzoek zou plaatsvinden. Kunt u aangeven of dit onderzoek al heeft plaatsgevonden en wat de eventuele resultaten zijn. Verkeersstructuur- en verkeersveiligheidsplan De RVP kan met voldoening terugkijken op haar inspanningen welke mede ertoe geleid hebben dat een rotonde gerealiseerd kon worden bij het befaamde kruispunt Kaaistraat- Bremstraat-Poppestraat. Maar er zijn meer onveilige situaties. De RVP vindt het wenselijk dat z.s.m. het kruispunt Noorderstraat-St.Janstraat beter wordt beveiligd. De ontsluiting welke u voorstelt van De Nijverhei onderschrijven wij. De huidige verkeersbelasting die geweldig onder druk staat in de verschillende kerkdorpen hebben wij reeds jaren aangegeven. Rondom ontsluiting Nijverhei, reconstructie Martinusstraat en aanleg van fietspaden nabij de Martinusstraat missen wij echter een belangrijke tussenschakel in het geheel, namelijk een reconstructie van de Bemhardstraat. Wij stellen u voor dit mee te nemen in het totaal van de te realiseren voorzieningen in genoemd gebied, zodat in één keer een totale afronding kan 9 Algemene Beschouwingen 1997 MM rvp

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1996 | | pagina 97