- 27 -
Wij vinden uw uitgangspunt, dat voordat er SesP"ke» ™rdt
over inzet van 2 politie-surveillanten tegen extra betaling,
het plaatselijke politiekorps op organieke sterkte dient te
zijn, zo vanzelfsprekend dat wij ons afvragen waar de poli
tieleiding het lef vandaan haalde om met dit voorstel te
komen zolang zij nog niet op sterkte zijn. slechts
Wij zullen ook nadat aan deze voorwaarde is voldaan slechts
in kunnen stemmen met dit voorstel als er gekozen wordt voor
een project waarin de normale politietaken niet voorzien, dit
project een duidelijke verbetering van de leefbaarheid van de
gemeente belooft en er een solide financiering is.
Voor wat de financiering betreft hebben wij een idee.
lijk kost een politie-ambtenaar ongeveer 75.000,-- per
jaar. Nu de politieorganisatie kosten in rekening brengt voor
extra personeel, lijkt het ons niet meer dan logisch dat er
een creditnota komt voor de periode dat er een onderbezetti g
was bij het korps van Rucphen. Als u het aantal ontbreken e
formatieplaatsen vermenigvuldigt met 75.000, per jaar is
de financiering van het surveillantenproject naar onze mening
Wij hebben*3gevraagd of de doortrekking van de
naar de Bernhardstraat nog in het begrotingsjaar 1997 wordt
gerealiseerd. In uw antwoord geeft u aan dat u zo spoedig
mogelijk met het ontwikkelen van een plan, het aankopen van
grond en noodzakelijke procedures zult starten. Kunt u aange
ven wanneer de eerste auto's van het nieuwe trace gebruik
UUgaat een"flinke schep geld uitgeven voor de vrachtautoroute
vanaf de afslag Rucphen naar het industrieterrein de Nijver
hei via de MartinusstraatBernhardstraat en Helakkerstraat
De bedoeling is toch dat het vrachtverkeer zoveel mogelijk
gebruik gaat maken van deze route? Als u de bestaande route
via de Kaaistraat niet wijzigt, zal al het verkeer, komende
over de A58 vanuit de richting Breda, blijven kiezen voor
deze route in plaats van zo'n 8 km om te rijden om via de
voor vrachtverkeer bedoelde route het industrieterrein te
benaderen. Om deze redenen kiezen wij voor afsluiting van he
gedeelte Kaaistraat/KozijnenhoekDe Hazelaarstraat zal
inderdaad iets meer bereden gaan worden maar alleen do°r
verkeer vanuit de directe omgeving van de Kaaistraat, het
overige doorgaande verkeer zal de andere beschikbare routes
kiezen. Bovendien staan er in de Hazelaarstraat minder wonin-
Met'betrekking tot de verharding van het zandpad in de Mei
doornstraat in StWillebrord kunt u niet alles afschuiven op
bewoners die niet willen verkopen tegen de prijs die u berei
bent te betalen. Er staan u nog steeds 2 wegen open om tot
verwerving van de noodzakelijke gronden te komen. U gaat
nogmaals aan tafel met de eigenaren om te trachten tot over
eenstemming te komen. Als dit faalt staat u de weg naar
onteigening open. Wij verwachten in dezen wel een actief
beleid van u. Een zestal woningen wacht al jaren tevergeef
op de vooruitgang in de vorm van een verharde straat voor hun
deur. Wij kunnen niet begrijpen dat u dit probleem al jaren
laat voortslepen ten koste van de aanwonenden.