- 27 - Wij vinden uw uitgangspunt, dat voordat er SesP"ke» ™rdt over inzet van 2 politie-surveillanten tegen extra betaling, het plaatselijke politiekorps op organieke sterkte dient te zijn, zo vanzelfsprekend dat wij ons afvragen waar de poli tieleiding het lef vandaan haalde om met dit voorstel te komen zolang zij nog niet op sterkte zijn. slechts Wij zullen ook nadat aan deze voorwaarde is voldaan slechts in kunnen stemmen met dit voorstel als er gekozen wordt voor een project waarin de normale politietaken niet voorzien, dit project een duidelijke verbetering van de leefbaarheid van de gemeente belooft en er een solide financiering is. Voor wat de financiering betreft hebben wij een idee. lijk kost een politie-ambtenaar ongeveer 75.000,-- per jaar. Nu de politieorganisatie kosten in rekening brengt voor extra personeel, lijkt het ons niet meer dan logisch dat er een creditnota komt voor de periode dat er een onderbezetti g was bij het korps van Rucphen. Als u het aantal ontbreken e formatieplaatsen vermenigvuldigt met 75.000, per jaar is de financiering van het surveillantenproject naar onze mening Wij hebben*3gevraagd of de doortrekking van de naar de Bernhardstraat nog in het begrotingsjaar 1997 wordt gerealiseerd. In uw antwoord geeft u aan dat u zo spoedig mogelijk met het ontwikkelen van een plan, het aankopen van grond en noodzakelijke procedures zult starten. Kunt u aange ven wanneer de eerste auto's van het nieuwe trace gebruik UUgaat een"flinke schep geld uitgeven voor de vrachtautoroute vanaf de afslag Rucphen naar het industrieterrein de Nijver hei via de MartinusstraatBernhardstraat en Helakkerstraat De bedoeling is toch dat het vrachtverkeer zoveel mogelijk gebruik gaat maken van deze route? Als u de bestaande route via de Kaaistraat niet wijzigt, zal al het verkeer, komende over de A58 vanuit de richting Breda, blijven kiezen voor deze route in plaats van zo'n 8 km om te rijden om via de voor vrachtverkeer bedoelde route het industrieterrein te benaderen. Om deze redenen kiezen wij voor afsluiting van he gedeelte Kaaistraat/KozijnenhoekDe Hazelaarstraat zal inderdaad iets meer bereden gaan worden maar alleen do°r verkeer vanuit de directe omgeving van de Kaaistraat, het overige doorgaande verkeer zal de andere beschikbare routes kiezen. Bovendien staan er in de Hazelaarstraat minder wonin- Met'betrekking tot de verharding van het zandpad in de Mei doornstraat in StWillebrord kunt u niet alles afschuiven op bewoners die niet willen verkopen tegen de prijs die u berei bent te betalen. Er staan u nog steeds 2 wegen open om tot verwerving van de noodzakelijke gronden te komen. U gaat nogmaals aan tafel met de eigenaren om te trachten tot over eenstemming te komen. Als dit faalt staat u de weg naar onteigening open. Wij verwachten in dezen wel een actief beleid van u. Een zestal woningen wacht al jaren tevergeef op de vooruitgang in de vorm van een verharde straat voor hun deur. Wij kunnen niet begrijpen dat u dit probleem al jaren laat voortslepen ten koste van de aanwonenden.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1996 | | pagina 206