- 10 -
Wij vragen uw college dan ook met klem duidelijk aan te geven
op welke manier u hiermee om denkt te gaan in 1997 en deze
uitspraken dan ook volledig na te komen. Vorig jaar heeft
onze fractie een pleidooi gehouden om de formatie G.O.W. die
effectief terugloopt doordat de functionaris gebruik maakt
van faciliteiten in het kader van seniorenbeleid, voor het
gedeelte waarvoor die bezetting teruggelopen is, te compense
ren lopende het evaluatieonderzoek en de besluitvorming op de
uitkomsten daarvan.
We wachten met belangstelling de ontwikkelingen in het jonge
renwerk af. Bij de ontwikkeling van jongerenopvangplaatsen is
destijds in de commissie aangegeven dat de uitvoering hiervan
pas kan plaatsvinden na goed overleg en in overeenstemming
met alle betrokkenen. Wij rekenen erop dat u op deze manier
verder gaat bij de uitwerking.
Wij constateren met genoegen dat in het investeringsprogramma
een bedrag is opgenomen van 20.000,voor uitbreiding van
de warme maaltijdenvoorziening. Wij verzoeken u, gezien de
huidige wachtlijst, om nog dit jaar een voorstel in de raad
te brengen.
De heer DE JONG: N.a.v. uw beantwoording aangaande de verhar
ding gedeelte Meidoornstraat zijn wij met u van mening dat
dit gedeelte van de Meidoornstraat verhard dient te worden.
Wij stellen u derhalve voor te onderzoeken of vormen van
onteigening hiervoor toe te passen zijn.
In uw antwoord m.b.t. het werkkrediet verkeersmaatregelen
stelt u dat, wanneer het krediet beschikbaar is, een lijst
van te nemen maatregelen aan de commissie Openbare Werken en
Milieu ter inzage wordt gelegd. Indien al bekend is welke
werkzaamheden worden uitgevoerd vragen wij ons af of de
werkgroep verkeer nog geraadpleegd dient te worden.
Wij zijn ingenomen met de realisatie van de oversteek nabij
de Molenberg, waarbij we er van uitgaan dat de nieuwe over
steek zowel voor fietsers als voetgangers geldt. Bij de
uitvoering van dit project willen wij u vragen te zorgen dat
zo weinig mogelijk fietsers naar de Molenberg alsnog ter
hoogte van de poort gaan oversteken. Door b.v. bij de nieuwe
oversteek duidelijke bebording aan te brengen zou dit kunnen
worden voorkomen.
Met betrekking tot de openbare verlichting willen wij u
nogmaals vragen te onderzoeken of de openbare verlichting 1
uur langer kan blijven branden op die plaatsen waar de vei
ligheid ermee gediend is. Door steeds meer gebruik te maken
van hoog rendement-armaturen kan deze maatregel misschien wel
budgettair neutraal worden uitgevoerd.
In uw beantwoording aangaande de reconstructie van de Bern
hardstraat stelt u dat deze nog niet zo lang geleden is
herstraat. Bij de realisering van de doortrekking van de
Helakkerstraat en reconstructie van de St.Martinusstraat zal
de Bernhardstraat door men name zwaar verkeer extra worden
belast. Wij zijn de mening toegedaan dat de constructie van
de huidige bestrating hier niet geschikt voor is.