RUCPHENSE VOLKSPARTIJ opgericht 2 april 1962 Hoofdfunctie 2 VERKEER, VERVOER EN WATERSTAAT Verkeersstructuur- en Verkeersveiligheidsplan In het Verkeersplan dat dit jaar is gepresenteerd wordt met name ook gerefereerd naar het functioneren van de gemeentelijke organisatie op basis van een zestal aspecten. De RVP wil van u vernemen of u naast het uitwerken van dit richtinggevend kader in deelplannen, bereid bent op bestuurlijk niveau gestructureerd overleg op te starten waarbij een duidelijk verkeersveiligheidsbeleid wordt vastgesteld. Kunt u ook aangeven wie, of welke afdeling, bij de opstelling van gemeentelijke plannen op het gebied van ruimtelijke ordening en infrastructuur de verkeersveiligheid toetst. Kunt u voorts aangeven wanneer u voornemens bent in streekgewestelijk verband een verkeers- en vervoersplan op te stellen. De RVP vraagt bij de invulling van deelplannen dat met name aandacht wordt gegeven aan de in het rapport genoemde verkeersonveilige kruispunten en wegvakken. Het verheugt de RVP te hebben opgemerkt dat u in 1996 meer fietspaden wilt aanleg gen en daarnaast de bestaande en daarvoor in aanmerking komende fietspaden wilt verbeteren door asfaltering. De RVP blijft van mening dat ook subverbindingswegen welke in zeer slechte staat verkeren, zoals de Krommestraat in Sprundel, uit oogpunt van verkeersveiligheid verbeterd moeten worden. Desnoods met aanvullende voorziening als blijkt dat dit noodzakelijk is. Stads- en Dorpsvernieuwing U geeft aan dat het uw streven is iedere twee jaar het indicatief meerjaren-programma stads- en dorpsvernieuwing te herzien. Voorts geeft u aan dat nog vele werken moeten worden uitgevoerd, terwijl geen extra middelen beschikbaar worden gesteld. De consequentie is dat ieder jaar opnieuw met de begrotingsbehandeling een afweging moet worden gemaakt welke werken kunnen worden uitgevoerd. Dit lijkt op ad-hoc beleid. Algemene Beschouwingen 1996 8 l!M RVP

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1995 | | pagina 70