- 5 - De heer THIJSSE vraagt om bij de inrichting van de straat met de parkeerproblematiek rekening te houden. Verder is het volgens hem ondoenlijk om tijdens de uitvoering rekening te houden met de wensen van de bewoners. Wethouder VERPAALEN deelt mede dat het mogelijk is tijdens de uitvoering rekening te houden met de wensen van de bewoners. Het accent ligt hier duidelijk op kleine wijzigingen en niet op de grote structuur. Hierna gaat de raad akkoord met het voorstel. 14. Reconstructie Voorstel inzake het voteren van een krediet van Roosendaalse- en f 1.100.000.voor de reconstructie van een gedeelte van de Achtmaalsebaan Roosendaalsebaan en Achtmaalsebaan te Schijf (82e begrotings wijziging 1995) 15. Uitvoering GRP De raad gaat akkoord met het voorstel. Voorstel inzake het voteren van een krediet van f 412.000. voor uit te voeren werkzaamheden in het kader van het Gemeen telijk Rioleringsplan (GRP) (80e begrotingswijziging van de algemene dienst en de 7e begrotingswijziging van het grondbe drijf) 16. Wijziging Veror dening Voorzie ningen Gehandi capten De raad gaat akkoord met het voorstel. Voorstel tot wijziging van de Verordening Voorzieningen Gehandicapten De heer MARIJNISSEN: In verband met de beperking van de keuzevrijheid van onze gehandicapte medemens voor wat betreft wonen en bewegen, gaan wij niet akkoord met het voorstel. Door het opleggen van een primaat met betrekking tot een verplichte verhuizing wordt deze bevolkingsgroep gediscrimi neerd. Wij vinden daarom dat het genoemde primaat dient te vervallen en dat in overleg met de woningbouwers gestreefd wordt naar de bouw van meer aanpasbare woningen. Aangezien pas in uitzonderlijke gevallen van het primaat gebruik zal worden gemaakt, kan het naar onze mening beter vervallen. Het aanbieden van een hogere premie is dan meer op zijn plaats. Een collectief vervoerssysteem is voor een deel van de gehan dicapten een vooruitgang terwijl het voor het andere deel een achteruitgang kan zijn. Wij zijn daarom ook tegen een ver- voersprimaatU dient de haalbaarheid van een collectief systeem in streekgewestelijk verband te onderzoeken en zowel het collectieve als het huidige systeem enige jaren naast elkaar te laten bestaan. Daarna dient de zaak geëvalueerd te worden en dient u met voorstellen te komen. Hiermede wordt bereikt dat de betrokkenen na een paar jaar kunnen kiezen uit verschillende mogelijkheden. Het zal dan blijken of gekozen wordt voor een collectief vervoerssysteem. Het kost de gemeente een heel bedrag om de eigen bijdrage te berekenen terwijl er maar weinig inkomsten tegenover staan. Wij stellen u daarom voor om de eigen bijdrage maar geheel te laten vervallen.

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1995 | | pagina 55