- 5 -
De heer THIJSSE vraagt om bij de inrichting van de straat met
de parkeerproblematiek rekening te houden. Verder is het
volgens hem ondoenlijk om tijdens de uitvoering rekening te
houden met de wensen van de bewoners.
Wethouder VERPAALEN deelt mede dat het mogelijk is tijdens de
uitvoering rekening te houden met de wensen van de bewoners.
Het accent ligt hier duidelijk op kleine wijzigingen en niet
op de grote structuur.
Hierna gaat de raad akkoord met het voorstel.
14. Reconstructie Voorstel inzake het voteren van een krediet van
Roosendaalse- en f 1.100.000.voor de reconstructie van een gedeelte van de
Achtmaalsebaan Roosendaalsebaan en Achtmaalsebaan te Schijf (82e begrotings
wijziging 1995)
15. Uitvoering GRP
De raad gaat akkoord met het voorstel.
Voorstel inzake het voteren van een krediet van f 412.000.
voor uit te voeren werkzaamheden in het kader van het Gemeen
telijk Rioleringsplan (GRP) (80e begrotingswijziging van de
algemene dienst en de 7e begrotingswijziging van het grondbe
drijf)
16. Wijziging Veror
dening Voorzie
ningen Gehandi
capten
De raad gaat akkoord met het voorstel.
Voorstel tot wijziging van de Verordening Voorzieningen
Gehandicapten
De heer MARIJNISSEN: In verband met de beperking van de
keuzevrijheid van onze gehandicapte medemens voor wat betreft
wonen en bewegen, gaan wij niet akkoord met het voorstel.
Door het opleggen van een primaat met betrekking tot een
verplichte verhuizing wordt deze bevolkingsgroep gediscrimi
neerd. Wij vinden daarom dat het genoemde primaat dient te
vervallen en dat in overleg met de woningbouwers gestreefd
wordt naar de bouw van meer aanpasbare woningen. Aangezien
pas in uitzonderlijke gevallen van het primaat gebruik zal
worden gemaakt, kan het naar onze mening beter vervallen. Het
aanbieden van een hogere premie is dan meer op zijn plaats.
Een collectief vervoerssysteem is voor een deel van de gehan
dicapten een vooruitgang terwijl het voor het andere deel een
achteruitgang kan zijn. Wij zijn daarom ook tegen een ver-
voersprimaatU dient de haalbaarheid van een collectief
systeem in streekgewestelijk verband te onderzoeken en zowel
het collectieve als het huidige systeem enige jaren naast
elkaar te laten bestaan. Daarna dient de zaak geëvalueerd te
worden en dient u met voorstellen te komen. Hiermede wordt
bereikt dat de betrokkenen na een paar jaar kunnen kiezen uit
verschillende mogelijkheden. Het zal dan blijken of gekozen
wordt voor een collectief vervoerssysteem.
Het kost de gemeente een heel bedrag om de eigen bijdrage te
berekenen terwijl er maar weinig inkomsten tegenover staan.
Wij stellen u daarom voor om de eigen bijdrage maar geheel te
laten vervallen.