- 33 - Aangezien er geen duidelijke knelpunten zijn m.b.t. de ge scheiden inzameling via de duobak vinden wij het dan ook verantwoord om niet over te gaan tot een evaluatie. Zolang de gevraagde notitie van het Streekgewest over tariefdifferenti atie nog niet aan ons college is voorgelegd, wensen wij daarop niet terug te komen. Het streekgewest heeft beloofd dat binnen enkele maanden op de tariefdifferentiatie zal worden teruggekomen. De garantiestelling voor oud papier is steeds bepaald op 5 cent. Toen de gemeente 15 tot 20 cent per kilo bij moest betalen heb ik de verenigingen nooit gehoord. Nu de gemeente een paar centen boven de garantieprijs in de gemeentekas krijgt, wordt er geklaagd terwijl wij hebben toegezegd de garantieprijs met 2 cent te zullen verhogen. Wij komen daar nader op terug. Ik mag concluderen dat het verkeersplan een plan is met een richtinggevend karakter maar met een duidelijke toon. Het plan dient als basis voor een verdere besluitvorming. Uiter aard zal dit verkeersplan op onderdelen in relatie gebracht worden met het overigens nog op te stellen regionaal ver- keers- en vervoersplan. Er wordt ons verweten geen toekomst visie te hebben omtrent de omleidingstracésWe moeten af van omleidingen en zoeken naar structuren binnen de bestaande wegen. Wij dienen onze inwoners geen onrealistische plannen voor te houden die nooit ten uitvoer gebracht kunnen worden. Als we kunnen zorgen dat de ontsluiting van het bedrijventer rein goed verloopt dan zijn we op de goede weg. Het is aan de commissieleden zelf om al dan niet te discussi ëren over verkeersmaatregelen. Verkeersmaatregelen zijn in zijn algemeenheid van ondergeschikte aard en worden ter inzage gelegd. Wanneer een commissielid daar behoefte aan heeft dan kan hij een bepaalde zaak of zaken aan de orde stellen bij de commissie openbare werken en milieu. Alle verkeerszaken kunnen zo aan de orde komen. Grote verkeersaan— gelegenheden worden apart geagendeerd. De voetbalvereniging RSV vindt de verkeersmaatregelen die daar onlangs getroffen zijn nog niet voldoende. Wij zijn bereid om die zaken opnieuw te bezien. U wordt hiervan via de commissie op de hoogte gehouden. We zullen uiteraard rekening houden met de situering van de milieustraat qua verkeersintensiteit. De randvoorwaarden waaraan een milieustraat moet voldoen, zijn ons bekend. Het vergunningstelsel zullen wij op de voet volgen. Wij proberen op korte termijn verdere afspraken met het Streekgewest hierover te maken. Ten aanzien van het parkeren voor vrachtwagens hebben wij op de uitkomsten van het verkeersplan gewacht. Het tweesporenbe leid is daar in wezen ingevuld. Het ene spoor hebben we ge tracht in te vullen d.m.v. de parkeerstroken op het nieuwe bedrijventerrein. Dit houdt in dat deze nieuwe parkeerstroken alleen maar gebruikt kunnen worden voor vrachtwagens die b.v. 's avonds bij een bedrijf niet meer kunnen lossen en die genoodzaakt zijn dan in onze gemeente een nachtje door te brengen. Verder zijn wij in onderhandeling met een bedrijf over een privé parkeerterrein. Ik hoop dit jaar nog duide lijkheid

Raadsnotulen

Rucphen: december 1949-1998 | 1995 | | pagina 239