- 33 -
Aangezien er geen duidelijke knelpunten zijn m.b.t. de ge
scheiden inzameling via de duobak vinden wij het dan ook
verantwoord om niet over te gaan tot een evaluatie. Zolang de
gevraagde notitie van het Streekgewest over tariefdifferenti
atie nog niet aan ons college is voorgelegd, wensen wij
daarop niet terug te komen. Het streekgewest heeft beloofd
dat binnen enkele maanden op de tariefdifferentiatie zal
worden teruggekomen.
De garantiestelling voor oud papier is steeds bepaald op 5
cent. Toen de gemeente 15 tot 20 cent per kilo bij moest
betalen heb ik de verenigingen nooit gehoord. Nu de gemeente
een paar centen boven de garantieprijs in de gemeentekas
krijgt, wordt er geklaagd terwijl wij hebben toegezegd de
garantieprijs met 2 cent te zullen verhogen. Wij komen daar
nader op terug.
Ik mag concluderen dat het verkeersplan een plan is met een
richtinggevend karakter maar met een duidelijke toon. Het
plan dient als basis voor een verdere besluitvorming. Uiter
aard zal dit verkeersplan op onderdelen in relatie gebracht
worden met het overigens nog op te stellen regionaal ver-
keers- en vervoersplan. Er wordt ons verweten geen toekomst
visie te hebben omtrent de omleidingstracésWe moeten af
van omleidingen en zoeken naar structuren binnen de bestaande
wegen. Wij dienen onze inwoners geen onrealistische plannen
voor te houden die nooit ten uitvoer gebracht kunnen worden.
Als we kunnen zorgen dat de ontsluiting van het bedrijventer
rein goed verloopt dan zijn we op de goede weg.
Het is aan de commissieleden zelf om al dan niet te discussi
ëren over verkeersmaatregelen. Verkeersmaatregelen zijn in
zijn algemeenheid van ondergeschikte aard en worden ter
inzage gelegd. Wanneer een commissielid daar behoefte aan
heeft dan kan hij een bepaalde zaak of zaken aan de orde
stellen bij de commissie openbare werken en milieu. Alle
verkeerszaken kunnen zo aan de orde komen. Grote verkeersaan—
gelegenheden worden apart geagendeerd.
De voetbalvereniging RSV vindt de verkeersmaatregelen die
daar onlangs getroffen zijn nog niet voldoende. Wij zijn
bereid om die zaken opnieuw te bezien. U wordt hiervan via de
commissie op de hoogte gehouden.
We zullen uiteraard rekening houden met de situering van de
milieustraat qua verkeersintensiteit. De randvoorwaarden
waaraan een milieustraat moet voldoen, zijn ons bekend. Het
vergunningstelsel zullen wij op de voet volgen. Wij proberen
op korte termijn verdere afspraken met het Streekgewest
hierover te maken.
Ten aanzien van het parkeren voor vrachtwagens hebben wij op
de uitkomsten van het verkeersplan gewacht. Het tweesporenbe
leid is daar in wezen ingevuld. Het ene spoor hebben we ge
tracht in te vullen d.m.v. de parkeerstroken op het nieuwe
bedrijventerrein. Dit houdt in dat deze nieuwe parkeerstroken
alleen maar gebruikt kunnen worden voor vrachtwagens die b.v.
's avonds bij een bedrijf niet meer kunnen lossen en die
genoodzaakt zijn dan in onze gemeente een nachtje door te
brengen. Verder zijn wij in onderhandeling met een bedrijf
over een privé parkeerterrein. Ik hoop dit jaar nog duide
lijkheid